Max Payne 3
Tohle že je ten slavný detektiv?
Max Payne je na dně.
A jeho noví autoři z Rockstaru? Mají pověst největích miláčků a díky sérii GTA je zná celý svět, přesto nyní upadají v nemilost. Kdy hráči poprvé spatřili nový vzhled Maxe Payne a to, co mu tihle vývojáři "provedli", div e fanoukovská obec nevyrazila do ulic s dlaebními kostkami v ruce. Z charismatického a utrápeného newyorského detektiva, který v nocích bloudí oputěnými a zasněenými ulicemi, se stal vyholený a fousatý, sice pořád svalnatý, ale o poznání zestárlý chlap v maskáčích s tváří podobnou Samu Fisherovi. Seznamte se, tohle je Max Payne 3.
"Je to samozřejmě oemetná věc," brání se éf výpravy Rob Nelson, kdy mu ke spánku tiskneme pistoli ráe 9mm, jednu ze vzpomínek na starého dobrého Maxe. "Děláme pokračování hry, kterou jsme nevytvořili, a musíme ji někam posunout, ale přitom zachovat ty podstatné prvky," vysvětluje Rob stanovisko vancouverského studia Rockstaru, které hru vyvíjí. Dáváme mu anci. Ostatně, Rockstar neměl dvakrát na výběr: značku přejal po finských Remedy, autorech prvních dvou dílů, kteří mají momentálně plné ruce práce s Alanem Wakem. Take se pohodlně usaďte a začínáme...
Sao Paulo, Brazílie. Latinskoamerická megapole s více ne dvaceti miliony obyvateli. Na jejích okrajích leí favely, nechvalně proslulá ghetta, která platí za jedna z nejnebezpečnějích míst na světě. Daleko spí ne policii tahle část města náleí gangu Primero Comanda da Capital, který za svých patnáct let existence ze Sao Paula udělal hotové peklo. Organizované útěky z vězení, častá uliční přepadení, výkupné, zkorumpovaná policie, soukromé oldácké organizace a ulice plné tajemných sekuriťáků.
Max Payne je uprostřed toho veho na umření. Alkohol a závislost na lécích proti bolesti ho přivedla na úplné dno, připravila ho o práci u newyorské policie a vyhnala ho z města a později i z celé země. Dvanáct let po událostech druhého dílu je hrdina fyzicky i psychicky naprosto vyčerpaný a jediné, co mu zbývá, je práce pro jednu ze soukromých bezpečnostních agentur v Sao Paulu. Skrze ní se zaplete do nepředvídatelného kolotoče nevyjasněných vrad a záhadných událostí, ne nepodobných těm, které u jednou řeil.

"Favely jsou jako malá bluditě," říká nadeně éf vývoje, Jeronimo Berrera, zatímco na monitoru běhá Max úzkými chodbičkami a ulicemi. Z polorozpadlých domů, dřevěných chýí a dvou a třípatrových baráků s prohnilou omítkou chvíli co chvíli vyskakují nepřátelé, někteří střílí dokonce přímo z oken nebo ze střech. "Není to úplně otevřený herní svět, ale v rámci jednotlivých levelů si můete chodit, kde chcete a kudy chcete. Vai protivníci sice budou často reagovat podle naskriptovaných událostí, ale jinak vás budou pronásledovat kamkoliv."
V jednu chvíli Max vystřelí ve stejnou chvíli jako protivník a obrazovka u začíná černat, nakonec se ale hrdina znovu postaví na nohy. To je jedna z novinek: pokud zabijete nepřítele zrovna ve chvíli, kdy by on měl správně zabít vás, dodá vám to maličký kousek zdraví. Čili na tom budete mizerně, ale přeijete. Vá zdravotní stav bude mimo to drtit i Maxova závislost na lécích na bolest; zdá se, e pokud je nebudete brát pravidelně, začne hrdina upadat do depresí a stavů, ve kterých se nebude úplně ovládat. e by návrat psychedelických levelů z původní hry? To se nám z vývojářů vypáčit nepodařilo, ale ve tomu nasvědčuje.
Reklama
- komentáře (23)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!