Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Audit prodeje časopisů: Score stoupá, Level padá

Srpen boří zažité teze o nepřání vedra zájmu o hry.

Vlastní zpráva - Když se odcházející šéfredaktor Score Mikoláš Tuček před týdnem pochlubil partnerům, že prodali hodně přes deset tisíc kusů, nastolilo to opět téma prodejnosti herních časopisů do středu zájmu. A u některých lidí také vyvolalo pochybnosti, jestli tomu tak opravdu je, zda si pouze tento údaj nevycucal z prstu.

Nyní už je po zveřejněných výsledcích auditu od ABC ČR jasno. Score se za měsíc srpen skutečně podařilo prodat celkem 11 872 kusů, což je zajímavé hned z několika úhlů pohledu.

Jednak že to časopis dokázal zrovna uprostřed prázdnin, čímž zbořil zažité teorie, že vedro hrám nepřeje, když většina hráčů tráví čas někde venku u vody nebo na dovolených, kvůli čemuž ani nevychází moc nových velkých her.

Druhak že se jedná o obří nárůst odbytu Score o 3 tisíce kusů oproti předešlému měsíci (8959 kusů) i oproti průměrným hodnotám v první polovině letošního roku. Těžko soudit, čím to vlastně bylo způsobeno, mohly to zařídit například lákavé plné hry nebo obálka.

A zatímco Score stoupá, jeho konkurenční časopis Level podbízející se poloviční cenou, ale bez masami oblíbené DVD přílohy, naopak klesá. V srpnu podle aktuálního auditu utrpěl pád o 1500 kusů při srovnání s prvním číslem od staronové redakce/vydavatele, přesně "jen" 7036 kusů. Prokázala se tak domněnka, že úvodní restartované číslo si spousta lidí pořídila asi jen z čiré zvědavosti, ale mnozí z nich už nezůstali věrni do budoucna. Na druhou stranu je nutné uznat, že meziročně Level vykázal navýšení oproti srpnu 2012 s 3844 kusy, ačkoli tehdy od předešlé redakce z Burdy stál drahých 260 Kč, čili to moc nejde poměřovat vedle sebe.

Protože Score má oficiálně potvrzeno nové vedení redakce, vyplatí se sledovat, jestli po odchodu Tukana z role kapitána dovede udržet tuto křivku i nový šéf Jan Vrobel během podzimu. Zatím si může gratulovat, když na stáncích i navzdory handicapu dvojnásobné ceny 200 Kč umí najít přesně dvojnásobný počet čtenářů než Level (10593 vs. 5263 v srpnu, bez započítání předplatitelů).

Read this next