Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Detaily o samotné konzoli Wii U

O ovladači víme, ale co konzole?

Na tiskové konferenci Nintenda se mluvilo hodně o novém ovladači Wii U, ale co samotná konzole, kterou na tiskovce nikdo neukázal? Šéf amerického Nintenda Reggie Fils-Aime se krátce po konferenci svěřil v živém vstupu na Game Trailers se spoustou další zajímavostí.

Především potvrdil, že vlastní konzole Wii U bude skutečně výkonná minimálně jako Xbox 360 a PlayStation 3. Z toho budou těžit především 3rd party vývojáři, kteří své hry budou moci jednoduše portovat z xboxu a PS3 na Wii U. Konzole tedy bude podporovat HD grafiku v rozlišení až 1080p.

Wii hry nového výkonu ale využívat nebudou. Všechny stávající i budoucí Wii hry budou hratelné i na Wii U, ovšem v původním rozlišení a grafice. Z technických důvodů nebude probíhat žádná konverze do vyššího rozlišení.

Konzoli nebudou chybět ani robustní online funkce, které Reggie považuje v dnešní době za samozřejmost a slíbil, že se o nich dozvíme více informací ještě během letošní E3. Naznačil ale, že 3rd party vývojáři budou mít volnější ruce než u konkurenčních systémů (PlayStation Network, Xbox Live).

Představení ovladače Wii U

Co se během letošní E3 ale nedozvíme, je cena, dostupnost, datum vydání a kompletní seznam startovních her. Podpora jak interních, tak 3rd party vývojářů by měla být velká už od startu konzole. Reggie prozradil, že interní týmy Nintenda pracují na hrách jak pro staré systémy (DS, Wii), tak pro systémy nové (3DS, Wii U).

Menší pihou na kráse ovladače k Wii U je fakt, že s ním nejde odejít do druhé místnosti, či snad ven a tam pokračovat ve hraní. Ovladač prý musí neustále bezdrátově komunikovat s konzolí, takže dosah je podobný, jako u tradičních bezdrátových ovladačů. Dotykový displej na ovladači zvládá registrovat pouze jeden dotyk v jednu danou chvíli, nejedná se o multidotykový displej jako je například na mobilních telefonech.

Několik her od 3rd party vývojářů

Hry samotné se pak budou prodávat na optickém médiu, což pochopitelně znamená přítomnost optické mechaniky v konzoli. Nejedná se ale o DVD ani Blu-Ray. Jde o novou, vlastní technologii Nintenda, jejich vlastní médium. Reggie neprozradil velikost média, ale řekl, že vývojáři nebudou jeho kapacitou nijak omezeni.

Jistá omezení ale zřejmě nastanou v úložišti. Wii U totiž nebude mít žádný pevný disk o velikosti několika set GB, ale pouze menší flash úložiště. Jeho velikost nevíme, ale je potvrzeno, že kapacitu interního úložiště lze rozšířit skrze SD paměťovou kartu, nebo skrze externí USB disk (Wii U bude mít čtyři USB 2.0 porty).

A proč vlastně Nintendo na své tiskové konferenci vůbec nemluvilo o konzoli samotné? "Konzoli teď neřešíme, je to jen obyčejná krabice s procesorem a grafickou kartou. Je to jen krabice. Výjimečný je ovladač," řekl Reggie Fils-Aime, šéf Nintendo of America v živém přenosu na Game Trailers.

Wii U demonstruje svůj výkon v tech demu

Read this next