Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Do druhé řady The Walking Dead přenesete uložené pozice

Telltale by po 8,5 milionech prodaných epizod rádi něco většího typu Star Wars.

Podobně jakou u série Mass Effect si i u epizodické adventury The Walking Dead (recenze) schovejte uložené pozice. Budou se totiž hodit v chystané druhé řadě, kterou včera potvrdil zakladatel a šéf studia Telltale Games. Jejich licence komiksu od Roberta Kirkmana totiž pokrývá několik her po dobu několika let.

"V těchto dnech teprve začínáme sestavovat koncept druhé řady. Snažíme se vymyslet, jak do ní přenést uložené pozice z první řady," uvedl Dan Connors pro britský Red Bull. Pokud si vzpomeneme na délku přípravy první epizody první řady, od listopadu do dubna, vychází nám z toho pro zahájení druhé řady zhruba léto 2013.

Jak známo, vaše rozhodnutí ve hře formují vztahy s ostatními postavami skupiny a přenášejí se do dalších epizod The Walking Dead, ačkoli někdy to je ovlivňování děje pouze na oko (viz podcast-speciál).

Telltale, posilněni mnoha oceněními pro nejlepší hru roku 2012, jinak nemají vůbec nízké ambice. Někdy v budoucnu by se rádi ujali nějaké velké licence typu Star Wars, Halo nebo Half-Life, aby v ní vybudovali hru s hlubokým příběhem. Nicméně jde pouze o příklady, do jakého kalibru by se chtěli jednou pustit a na jaký si troufají, aneb o takovou nadhozenou udičku od šéfa studia, aby se jim někdo takový ozval a pokusili se domluvit. Do budoucna zatím neví, kudy se vydají, jestli tou velkou licencí nebo investicí do vývoje na příští konzole.

Celkem se dosud prodalo 8,5 milionu epizod The Walking Dead, přičemž nejlépe si vedly v listopadu a prosinci. Průměrně každý hráč zaplatil za všechny epizody 16 dolarů (zohlednění slev a balíčků). První epizodu zdarma si o Vánocích stáhly další miliony lidí a konverzní poměr na plnou verzi je prý "velmi, velmi vysoký".

Tvůrci si v rozhovoru pro Wall Street Journal pochvalují výhodnost epizodického modelu šíření, který jim dovoluje uspokojit jak hardcore publikum (úvodní epizody brzy), tak to mainstreamové s uvedením krabicové kompilace v závěru (zatím je jen v USA).

iOS verze hry pro iPhone a iPad zaznamenala čtvrtinu prodejů a stala se tak velkým úspěchem, v čemž by se, doufejme, mohli shlédnout vývojáři ostatních multiplatformmích titulů a nastavit tak nový trend se souběžným uváděním PS3/X360/PC verzí i s tou iOS. Na rozdíl od jiných firem však Telltale mají bohaté zkušenosti z Jurským parkem či Monkey Islandem, kde si postupem času vypracovali vlastní technologie pro konverzi dat z X360 na mobily/tablety a také nelehkému přizpůsobení hry třem různým ovládacím schématům (vedle gamepadu a dotykového ještě myši na PC).

Upoutávka na čtvrtou epizodu

Read this next