Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Český tvůrce Chuchel o herních Oskarech

Podrobněji o nominacích IGF.

Pavel Barák ze sdružení České hry rozeslal médiím podrobnější tiskovou zprávu o úspěchu, o kterém tu šla řeč už včera.

Mezinárodní festival nezávislých her v San Franciscu (Independent Games Festival - IGF) zveřejnil seznam finalistů již 20. ročníku prestižního ocenění IGF Awards. Mezi nominované se dostaly i hry CHUCHEL a Attentat 1942 od českých tvůrců.

IGF Awards, často také označované jako Oscaři herního průmyslu, letos zaznamenaly rekordních 600 přihlášených titulů, z nichž odborná porota vybírala finalisty v 7 různých kategoriích. Celkově bylo nominováno 35 různých her, mezi které se podařilo probojovat i dvěma českým zástupcům.

V kategorii vizuálního a uměleckého přínosu (Excellence in Visual Art) byla nominována komediální adventura CHUCHEL od studia Amanita Design. Jejich předchozí tituly Samorost 2, Machinarium a Botanicula již ocenění IGF získaly a studio tak patří ke světovým rekordmanům a elitě v této oblasti. „Letos je v soutěži opravdu spousta parádních her a upřímně jsem nevěřil, že by náš lehce ulítlý CHUCHEL mohl vybojovat nominaci. Jako výtvarníka mě samozřejmě moc těší, že zrovna za výtvarnou stránku," neskrývá nadšení Jaromír Plachý, autor projektu.

Hra Attentat 1942 pak byla nominována v kategorii nejlepšího podání příběhu (Excellence in Narrative). Tuto vzdělávací hru zachycující události kolem atentátu na Heydricha vytvořili vědci na Univerzitě Karlově a Akademii věd ČR. Její předchozí variace s názvem Československo 38-89: Atentát již v minulosti získala ocenění Česká hra roku 2015. „Je to obrovský úspěch, který je výsledkem unikátní spolupráce lidí z naprosto odlišných oborů," dodává Vít Šisler z Univerzity Karlovy, hlavní tvůrce hry.

Prodejní hit Factorio od českého studia Wube Software se v letošních IGF Awards mezi finalisty nedostal, přesto si odnáší alespoň čestné uznání v kategorii za design (Excellence in Design). Vyhlášení vítězů proběhne na slavnostním ceremoniálu 21. března 2018 v rámci největší světové konference o herním vývoji GDC 2018 v San Franciscu.

Read this next