Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Jak a proč skončili tvůrci Wheelmana?

Bývalý zaměstnanec vypráví.

Byl to trošku šok. Krátce poté, co studio Midway Newcastle dokončilo hru Wheelman, bylo uzavřeno. Mnoho lidí spekulovalo, že to bylo právě kvůli Wheelmanovi, který neměl úplně nejlepší hodnocení (např. Edge mu dal pouze 4/10), což nepříznivě ovlivnilo také prodeje. Jeden z bývalých zaměstnanců se na svém blogu obsáhle rozepsal, jak k uzavření došlo.

V textu říká, že jim skutečně hodně uškodilo špatné hodnocení Wheelmana, ačkoliv mnohá herní média mu dávala hodnocení kladná. Bohužel, na Metacritic.com jsou upřednostňována hodnocení velkých médií (Edge, IGN apod.) a právě ta většinou hodnotila hru špatně. Jenže britští vývojáři v Midway Newcastle se nedali a pracovali na nové hře, Necessary Force. Ta podle popisu dost připomínala Heavy Rain. Mělo jít spíše o adventuru než o akční hru, v roli detektiva jste měli sbírat důkazy a řešit případy. Byl to právě časopis Edge, který dal Wheelmanovi špatné hodnocení, ale dostal na E3 šanci vidět hru v pohybu. Jako jediné médium. Pak napsali velice nadšené preview. Přesto se Necessary Force nepodařilo prodat žádnému velkému distributorovi. A právě to stálo za zavřením Midway Newcastle.

Bývalý zaměstnanec velice detailně popisuje na svém blogu i poslední den studia. Velký šéf Midway přišel s partou pohůnků den před výplatou. Řekli zaměstnancům, že mají půl hodiny na to, aby si sbalili svoje věci a odešli. Zatímco si zaměstnanci dávali do krabic své osobní věci, jeden člověk vyměňoval zámky na dveřích. Zaměstnanci nedostali žádné odstupné, žádné bonusy za to, že trávili v kanceláři více než padesát hodin týdně, když se snažili pracoval na Necessary Force, aby si zachránili svou práci. Nedostali ani tu poslední výplatu. Dokonce tam byl člověk, které krabice zaměstnanců kontroloval, zda neberou nějaké věci z kanceláře.

Read this next