Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

John Carmack varuje před dlouhými nahrávacími časy VR her

Dojíždějí na okouzlení novotou.

"Představte si, jako kdyby se váš mobil po každém odemknutí probíral k životu 30 vteřin. Pak byste ho určitě používali mnohem méně," použil legendární programátor John Carmack analogii k problematickým nahrávacím časům při zapnutí virtuální reality.

Podle něj jsou ty nynější dlouhé naprosto neakceptovatelné, zvlášť když se všichni v herní branži snaží o redukci čekání u běžných ne-VR her. Maximem by podle něj mělo být maximálně 20 vteřin.

Bývalý šéf technologií id Software a nynější pracovník Oculusu, výrobce headsetu Oculus Rift, varoval vývojáře, aby se nesnažili pouze o oslnění publika, jak k tomu drtivá většina nyní sklouzává. Mají být na sebe mnohem náročnější než dosud. Je náhoda, že to pronesl zrovna pár dnů před vypuštěním konkurenčního systému PS VR...?

Virtuální realita coby platforma prý u současné nabídky softwaru dojíždí na okouzlení novotou, ale už se nesoustředí tolik na jiné důležité aspekty. Třeba na vylepšení uživatelského rozhraní či absenci hlasových příkazů.

Carmack se domnívá, že spousta her pro VR nenabízí stejnou hodnotu jako běžné hry před VR érou. Prý ho spousta her lákala k zahrání si, vypadaly báječně, ale odradilo ho dlouhé čekání. Budoucnost dle jeho názoru představuje virtuální realita pro mobily, ačkoli stále není snadné vytvořit dobrou mobilní aplikaci pro VR.

Read this next