Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Kinect u Xbox One poslouží k interaktivnějším a cílenějším reklamám

Marketéři si od něj slibují nové báječné možnosti.

Další voda na mlýn všem bojovníkům proti Kinectu 2.0 a vizi Xbox One. Jeho uživatelské rozhraní prý bylo navrženo s bráním ohledu na reklamní možnosti, prozradili zaměstnanci Microsoftu webu StickTwiddlers. Na tom samo o sobě není vůbec nic špatného, shodně ostatně postupuje i každý designér webu, aby reklamní plochy byly co nejefektivnější. Avšak tady jde o to, že k reklamním účelům má být využitý senzor Kinect a už do sebe více zapadá, proč má být (defaultně) neustále zapnutý i proč bude přibalen ke každé konzoli, která i kvůli tomu je dražší než PS4.

"Technologie Kinectu se výrazně zlepšily, takže detekce hlasu i tváře je na Xbox One mnohem přesnější, což chceme převést i do reklamy. Rádi bychom změnili pasivní vstřebávání TV reklamy na něco interaktivního, okamžitého a akčního, co redefinuje vztah mezi zákazníkem a značkami, čímž vzniknou báječné nové reklamní možnosti," prohlásil v dobré víře jeden z manažerů Microsoftu.

Ten měl uskutečnit interní test nazvaný Nuads, který zahrnoval interaktivní ankety, s nimiž měli uživatelé pocit, že se aktivně podílejí na reklamách, namísto aby je pouze pasivně konzumovali.

Příklad možných reklam na Xbox One? Podle toho, jestli Kinect pozná, zda jste před obrazovkou sami nebo s celou rodinou, se vám budou zobrazovat cílené reklamy (a to přímo na ploše hlavního okna s obsahem - nikoli někde bokem na reklamních plochách, které jsou o polovinu méně klikavé). Kinect identifikuje, jestli to jsou děti nebo dospělí, a i podle toho může naservírovat vhodnou reklamu.

Mohou prý být teoreticky monitorovány i vaše aktivity na Xbox Live, aby se co nejlépe zacílila inzerce v závislosti na vašem věku, pohlaví a geografické lokalitě, což už se někdy děje i na X360 (stejně jako na běžných webech), do nějž se to však složitě přidalo až dodatečně, protože původně k těmto účelům navržen nebyl. Základem reklamy na Xbox One se údajně mají stát doporučení od jiných uživatelů, asi čerpané z uživatelských recenzí, které jsou věrohodnější než chvalozpět výrobce.

Součástí systému mají být i bezpečnostní omezení, aby nešel zneužít třetí stranou. Podle nejmenovanného vývojáře prý inzerenti nebudou mít na dálku tak hluboký přístup k datům z vaší konzole jako herní vývojáři, jinými slovy, vývojáři mohou Kinectem do svých aplikací snímat mnohem více věcí než inzerenti. Má jít o dvě separátní rozhraní, aby se ochránilo soukromí uživatelů, kteří navíc nebudou vystaveni riziku nakažení různými viry atd. jako při používání PC.

Read this next