Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Člověk stojící za Xbox One vysvětluje, proč je rozdělení paměti důležité

Mít vyhrazený kus paměti jenom pro hry je dobrá věc.

Hodně lidí teď mluví o tom, že PlayStation 4 má na hry vyhrazeno ze svých 8 GB operační paměti jenom zhruba 5 GB. Xbox One má také 8 GB operační paměti a pro hry je k dispozici také 5 GB. Podle Boyda Multerera z Microsoftu, který je šéfem vývoje Xboxu, je to ale důležité.

"Hráč nové generace konzolí není hráčem, kterým jsem byl já. Od poslední generace se změnila spousta věcí a hráči potřebují multitasking. Lidé neustále chodí s telefony a něco na nich dělají, lidé se dívají na film a píší do toho zprávu na mobilu. To se za mých časů nedělo. Hráči tedy potřebují multitasking a aplikace," vysvětluje.

Právě z tohoto důvodu musí nová konzole umět víc věcí, než spouštět hry. A právě proto musí mít konzole rozdělené sekce použitelné RAM. Kdyby byla paměť flexibilní, mohlo by to způsobovat velké problémy. "Hry by mohly například padat, pokud by si nějaká aplikace běžící v pozadí vyžádala více RAM, než je těch 8 GB k dispozici. Proto má každý segment svůj limit."

Díky tomu herní vývojáři vědí, kolik mají paměti k dispozici a nemusejí se zabývat tím, kolik paměti zabírají aplikace a další věci běžící v pozadí.

Paměť v Xbox One je rozdělena do tří sekcí - jedna je určená pro hry, další pro aplikace a malá část paměti obstarává multitasking.

Read this next