Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Na Half-Life 3 se prý momentálně nepracuje

Tvrdí to dvorní dabér Valve. Jak absurdně to při bohalibé upřímnosti vysvětlil?

Včera se tahle zpráva zdála jako úplný nesmysl. Ať už kvůli zvláštnímu zdůvodnění a i kvůli jejímu zdroji. Proč by k sakru měl na snad nejvíce žádanou otázku v herním světě odpovídat namísto samotných Valve nějaký jejich externí spolupracovník? Jak je vůbec možné, že ho o tom nechají otevřeně mluvit a nevykomunikují si vše sami?

Ani za dvacet hodin ale nepřišlo žádné dementi od Valve ani to nezpochybnil nikdo jiný, autor pouze smazal některé inkriminované příspěvky. Zdá se tedy, že buď to může být pravda nebo ji to aspoň může být blízko. Lidé pohybující se mimo herní branži obvykle netuší, co je a co není oznámeno, o čem se smí nebo nesmí mluvit, a se svou až bohalibou upřímností leckdy vyzradí nejedno tajemství.

Herec John Patrick Lowrie, který účinkoval v několika hrách Valve (naposledy DOTA 2, filmeček pro Team Fortress 2 a Left 4 Dead) a má za manželku Ellen McLain, která je slavná díky hlasu GLaDoSu z Portalu, zřejmě chodí na pivo s lidmi z Valve nebo s nimi má jiné těsné vazby a disponuje proto informacemi, které jsou jinak označeny jako interní. Jinak by nenapsal dotěrným fanouškům série s Gordonem Freemanem do komentářů na jeho blogu toto:

"Pokud mám dobré informace z konverzací s lidmi z Valve, momentálně Half-Life 3 nevyvíjí. Jejich kapacita je teď plná kvůli tvorbě jiných her, podporou těch vydaných i s provozováním Steamu. Nevím, co zamýšlejí do budoucna, neznám jejich obchodní plány."

A dvorní dabér Valve, šedesátník známý i z jiných her jako Halo či inFamous, pokračoval při odpovědích fanouškům s až absurdním vysvětlením, proč se nyní vymodlená hra nepřipravuje. Je potřeba to brát s rezervou vzhledem k tomu, že herní scéně možná tolik nerozumí:

"Jedním z mnoha důvodů, proč nepracují na Half-Life 3, je problém s motion-capture. Na Half-Life 2 bylo skvělé, že když jste potkali některou postavu, vždy se dívala i mluvila na vás nehledě na to, v jakém směru jste vůči ní zrovna stáli. Ale se současným mo-capem to samé nelze provést, aspoň ne zatím. Funguje to bezvadně ve filmech, ale když má jít o interaktivní záležitost, je to potíž."

Je mezi čtenáři Eurogameru někdo, kdo se tímto zabývá a může ostatním neznalým vysvětlit, jak je možné, že v jiných současných first-person střílečkách to samé není problém a v čem je přesně Half-Life tak jiné? Zvlášť když jsou emoce a výrazy postav postupem let čím dál realističtější a snímají se sotisfikovanými metodami, kterými se autoři pak chlubí v deníčcích.

John Patrick Lowrie své komentáře zakončil slovy, že dá fanouškům vědět hned, jakmile se mu Valve ozvou, že má jít Half-Life 3 nadabovat. Nejsme si ale po dnešku jisti, zda mu ještě telefon od nich někdy zazvoní. K bájemi opředenému pokračování legendy tu nedávno byl krátký fanouškovský filmeček.

Read this next