Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Nové spekulace o vlastnostech a cílech PlayStation 4

Vývojáři měli dostat pokročilejší prototyp.

Pouze ilustrační koláž

Vybraná zahraniční studia mají v těchto dnech obdržet od Sony nový vývojářský model konzole, ze které se v budoucnu vyklube PlayStation 4. Zatím se ji říká jen Orbis a na rozdíl od předešlých prototypů zvenčí vypadá jako převlečené PC, ostatně je i ve standardní PC skříni. V lednu ho má nahradit finálnější podoba a příští léto pak definitivní konzole, zjistil partnerský web VG247.

Ze souvisejícího setkání Sony a předních vývojářů vyplynuly detaily, co asi tak od PS4 čekat. Cílem je prý sestavit "cenově dostupný" hardware, který bude schopen bezproblémově běžet budoucí hry v 1080p v 60 snímcích za vteřinu a ve 3D zobrazení.

O to se v současném prototypu stará buď 8 GB nebo 16 GB RAM (různé modely) a kombinace procesoru s grafickou kartou od AMD zvaná A10 (derivát existujícího A10 systému). Nechybí harddisk o velikosti 256 GB a ty samé výstupní porty (HDMI atd.), Blu-Ray mechanika i funkcionalita (WiFi...) jako v dosavadní PS3.

Podobně jako to funguje na VITA má rozhraní spekulované PS4 umožnit přes tlačítko PlayStation plynulé přeskakování ze hry do hlavního menu a pak okamžitý návrat do rozehrané hry v tom samém místě, kde jste ji opustili. Snahou je, aby si hráči takto mohli např. nakoupit DLC z PlayStation Store, bez nutnosti restartu celé hry. Konzole má být neustále ve standby režimu a navržena tak, aby se systémové updaty firmware stahovaly automaticky na pozadí.

Read this next