Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Peter Molyneux: Vzpoura proti Xbox One nebyla fér

Podle něj je požadavek na připojení nevyhnutelný.

Bývalý šéf herních studií Microsoftu, designér Black and White či série Fable a pro mnohé také nenapravitelná slibotechna se vyjádřila k událostem okolo DRM nového Xboxu. A to poměrně překvapivým tónem, neboť ještě před pár měsíci ho ten samý člověk kritizoval za odklon od hraní k TV, což by se prý za jeho éry ve firmě při tehdejším odlišném plánování vize nextgenu prý stát nemohlo.

Dnes se Peter Molyneux naopak Microsoftu zastává: "Znám Microsoft a tak vím, že prosazoval některé věci jen kvůli tomu, že si myslel, že uvažuje v dlouhodobém a daleko sahajícím strategickém horizontu," prohlásil pro TechRadar v narážce na později zrušený požadavek pravidelného připojení k internetu (tzn. že za tím nebylo nic jiného jako protipirátská ochrana).

To podle něj v současnosti není ničím divným, když argumentuje mobilními telefony, které jsou čím dál tím méně funkční bez přístupu k internetu, takže proč by pro konzole mělo platit něco jiného, ptá se autor naposledy mobilní hříčky Curiosity?

Prý se prostě nacházíme ve světě, kdy online je významnou součástí našeho života a brzy má nevyhnutelně přijít doba, kdy se bez permanentního připojení k internetu už vůbec neobejdeme, ať už se to nám, zákazníkům, líbí nebo nikoli.

"Nicméně musíme si uvědomit, což platí zvláště pro obří korporace, že žijeme ve světě, kde učiníte jeden chybný krok a všichni po vás okamžitě skočí, a na základě této jediné věci vás budou hned soudit, což je nefér, velmi nefér," myslí si Molyneux.

Read this next