If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

PREVIEW hry Mad Max dle filmu

Jak se vše točí kolem jídla a vody.

Z časopisu Game Informer vyplavaly na povrch konkrétnější detaily o fungování dlouho odkládané postapokalyptické jezdící akce od studia Avalanche, která byla před pár dny upřesněna na začátek září letošního roku a současně zrušeny její verze pro PS3/X360 (vyjde jen pro PS4/X1/PC).

Děj hry je zasazen před události nového filmu Mad Max: Fury Road. Spíš půjde o vlastní interpretaci tohoto univerza od vývojářů, než že by se přísne drželi předlohy, ačkoli jim zpočátku pomáhal režisér George Miller, než ho vytížilo natáčení (později byl pouze o stavu hry informován na dálku).

Všechno se bude točit kolem hledání životadárných surovin v rozlehlé pustině. Jídlo a voda vždy doplní zdraví hrdiny, ale ani jednoho tam moc není. Musíte proto slídit po obloze, jestli někde v dálce neuvidíte kroužící ptáky, což je znamení, že by se tam mohlo nacházet něco mrtvého a rozkládajícího se, třeba červ pro zajištění přísunu bílkovin.

V úvodu vás gang vedený Scrotusem přepadne, ukradne váš stroj a nechá napospas, čímž se z něj stane hlavní záporňák. Záhy poté naštěstí potkáte psa podobného tomu ze staršího filmu Road Warrior, který vám pomůže schopností vyčmuchat vodu a další zásoby.

Oproti tomu benzínu tu bude dostatek. Tvůrci říkají, že chtějí, aby šlo o hru o jízdě v autech a jejich řízení, nikoli o chodící hru pěšmo. Při občasném pohybu po vlastních nohou mají boje připomínat Batmana od téhož výrobce, kdy do rytmu mačkáte tlačítka na gamepadu pro protiútoky, válení se do stran nebo úskoky.

Dovoleno vám dokonce bude vyjet z in-game mapy do nepřívětivé oblasti zvané The Big Nothing, kde není žádná voda ani jídlo a sužují ji nebezpečné písečné bouře. Pokud tam dokážete přežít pár vteřin, možná se povede najít jinak nesehnatelné součástky pro vaše auto, které tam odvála bouře. S tím souvisí možnost ho upgradovat, což půjde kdykoli po pouhém zapauzování hry. Původně prý autoři uvažovali o garážích rozesetých po pustině, ale kazilo to hratelnost.

Čas od času narazíte na tzv. Vantage Points, kde jsou ukotveny horkovzdušené balony. Nasednutí do nich, vyletění vysoko nad povrch a prozkoumání pustiny dalekohledem vám umožní najít nejen potřebné suroviny, ale i pevnosti, cizí konvoje nebo orientační body. Jakmile je objevíte, přidají se vám samy do mapy podobně jako ve State of Decay. S balony to ale nebude tak snadné, někdy mohou být přivázané řetězem, tudíž potřebujete harpunovku pro jejich uvolnění, jindy zase palivo.

Tím, že se rozhodnete dobýt pevnost nepřítele, snížíte jeho vliv na celou pustinu (Dragon Age, Far Cry??) a toho samého dosáhnete i zničením totemů se strašáky. Umožníte tím, že se do opuštěných pevností nastěhují ostatní dobrodruzi a najdou tam útočiště před terorizováním. V těchto osvobozených pevnostech nebo na nejbližším Vantage Point se také znovu narodíte po smrti, která vás nemá moc trápit, protože nepřijdete o nasbírané předměty.

Důležitou roli sehraje váš společník, mechanik Chumbucket z filmů. Nejenže s jeho zbraní dokáže zničit pneumatiky cizích aut nebo vyhodit jejich řidiče ze sedla, ale také vám poslouží jako navigátor, který vás zavede na zajímavá místa. Postupně si i on vylepší jeho dovednosti, pokud získáte nové nástroje, ochranné brýle nebo světlomet. O Chumbucketa budete chtít pečovat a chránit ho, jelikož dovede opravit vaše auto.

Ve hře narazíte i na NPC postavy v majáku, které od vás budou potřebovat např. léky pro jejich partičku trpící extrémní bolestí hlavy. Tu zaženete jen vložením kousku kovu do jejich hlavy, což jim pak vyvolá bolest jinde. Jindy zase organizátor závodů prosí o pomoc s rozsvícením vánočního stromku a musíte tak najít generátor.

Comments