Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Schafer připraven udělat Psychonauts 2

Najde ale investora?

Miláček kritiky a řekněme labužnických hráčů, hra Psychonauts, se možná dočká pokračování. Zakladatel Double Fine, tvůrce Monkey Island, prvních Psychonauts, Full Throttle, Brütal Legend a nově Costume Quest, legenda herního průmyslu, Tim Schafer řekl, že je připraven udělat pokračování Psychonauts.

„Jsem připraven to udělat." řekl Schafer v rozhovoru pro PSM3. „Jde jen o to najít vydavatele, který by měl o hru zájem."

První Psychonauts měli do finančního úspěchu hodně daleko, i když se hra nakonec dostala k hodně lidem. Bohužel ale příliš pozdě na to, aby vydělala nějaké zajímavější peníze: „Za ty roky se to dostalo do rukou hodně lidem, díky tomu, že to bylo chvilku na Steamu za dva dolary a taky díky pirátství," řekl pro CVG Schafer.

Jedničku má nakonec zřejmě hodně lidí, protože pokud by si všichni majitelé prvního dílu koupili dvojku, byl by to podle Schafera velký hit.

Tim Schafer sice vytváří výborné hry, málokdy se mu ale podaří udělat projekt, který by byl finančně úspěšný, viz. nedávné Brütal Legend, které vydávalo Electronic Arts. Hra sice nebyla špatná, jen příliš „divná" – kombinace 3rd person akční rubačky s realtimeovou strategií, s adventurně týmovými RPG prvky, a v otevřeném fantasy metalovém světě...

Double Fine v čele se Schaferem v současné době pracují na několika hrách, přičemž část z nich je pouze stahovatelných. Jeho poslední hrou je Costume Quest, stahovatelná hříčka s Halloweenskou tématikou – přičemž se opět jedná o podivnou kombinaci adventury a RPG, střihnutou japonskými prvky v roztomilém komiksově-dětském kabátku.

Pravděpodobnost, že by se našel vydavatel pro Psychonauts 2, který by byl do projektu ochotný investovat takovou částku, aby se jednalo o velkou AAA hru, je poměrně malá. Je ale dost dobře možné, že by Psychonauts 2 mohli být pouze stahovatelnou/epizodickou hrou s menším rozsahem. Popravdě by to takto ujetému projektu možná i více slušelo.

Read this next