Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Šéf Just Cause: Výroba lepších PC her by zničila pirátství

A radí také k zaměstnání crackerů.

Christofer Sundberg je šéf studia Avalanche, které stojí například za hrou Just Cause. Je to docela výřečný muž, který se nedávno v rozhovoru pro server CVG rozpovídal na téma pirátství a PC hry.

"Pirátství je vždycky problém," řekl v rozhovoru. "Nikdy k ničemu nepomohlo a necháváme vydavatele, ať si tu bitvu bojuje, ale 50 procent mých zaměstnanců pochází z hackerského prostředí." Může to být vlastně docela dobrá strategie. Když nějaký schopný člověk dokáže cracknout vaši hru, zaměstnejte ho, aby pomohl s ochranou té příští. "Ve Švédsku byla crackerská scéna obrovská a my jsme jako studio zjistili, že v té komunitě je spousta velice schopných lidí."

Christofer Sundberg je také dlouhodobým bojovníkem proti agresivní DRM a také se o ní znovu rozpovídal. "DRM nezastavuje pirátství. Jenom to trestá lidi, kteří si skutečně hru koupili. Je naprosto k ničemu." Jak ale pirátství vyřešit? Sundberg tvrdí, že by mělo stačit dělat lepší PC hry. Exkluzivní PC tituly, které budou mít neustálé updaty, by pirátství snížily.

"Vždycky jsme dělali PC hry, ale nemáme rádi portování konzolových her na PC," řekl v rozhovoru. "Podle mě by se hry měly designovat zvlášť pro PC hráče a zvlášť pro konzolové hráče. Vydavatelé to vůbec neberou v úvahu a PC hry jsou pro ně podřadné. Většinou to dopadne tak, že děláte jen port, na který není dost času ani peněz. Je to smutné. Herní byznys by měl začít brát PC platformu víc vážně. Každý mluví o PC pirátství, ale když si vezmete DLC a propojení se sociálními sítěmi, možnosti na PC oproti konzolím jsou nekonečné."

Jak bláhově říká: "Pirátství by prostě nebylo takovým problémem, kdyby vznikaly lepší PC hry."

Read this next