If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Sledujte tech-demo, jak měl vypadat Zaklínač v roce 1997

Nerealizovaný projekt Metropolis.

Jak možná víte, ještě před vznikem prvního dílu Zaklínače (Alza.cz) od CD Projektu se plánovala ta samá, od spisovatele oficiálně licencovaná hra v polském studiu Metropolis Software, která nakonec nikdy nespatřila světlo světa.

Zatímco Adrian Chmielarz (Bulletstorm, The Vanishing of Ethan Carter) nebyl schopen tehdejší data zachránit z dobových CD, která za těch 20 let odešla, jiní členové jeho původního týmu (Kacper Reutt a Jarek Sobierski) v těchto snahách byli úspěšnější. Díky nim tak nyní můžeme vidět raritní prototyp, jak měl první herní Zaklínač vypadat v roce 1997:

Cover image for YouTube videoOdnalezione demo technologiczne Wiedźmina (1997) -- Wywiad z autorami silnika

Mělo jít o akční adventuru s větveným příběhem a RPG mechanismy, určenou pouze pro dospělé, což tehdy nebylo zdaleka běžné. Ani morální volby či temný způsob vyprávění, v čemž prý autory inspirovala předloha.

Vývoj se dokonce dostal do fáze, že byla hotova celá první kapitola a podařilo se najít vydavatele (Topware), ale později se ukázalo, že vše bylo příliš ambiciozní a také bylo studio moc vytížené jinými projekty. Na tohoto Zaklínače se tedy prášilo tak dlouho, než všem zúčastněným došlo, že se nakonec nikdy nerealizuje. Pak ve 2002 práva na značku získal CD Projekt a zbytek už znáte...

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Gwent: The Witcher Card Game

PS4, Xbox One, PC

The Witcher 2: Assassins of Kings

Xbox 360, PC

See 4 more

The Witcher 3: Wild Hunt

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

The Witcher: Rise of the White Wolf

PS3, Xbox 360

Zaklínaè

PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments