Skip to main content

Úchvatná tech-dema raytracingu v Battlefield 5 a Control od Remedy

Odlesky jako ještě nikdy předtím.

Nvidia dnes večer v Kolíně nad Rýnem oznámila nové grafické karty ze série GeForce RTX 2000, nástupce oblíbené GTX 1080, který přijde na trh už 20. září (více o tom v samostatném článku) a bude tlačit hlavně raytracingové efekty počítané v reálném čase.

Na konferenci prezentovala dvojici úchvatných technologických dem, které ukazují možnosti nového hardwaru na Battlefield 5 pro PC (Alza.cz) a na hře Control od Remedy.

Takhle propracované, až skoro nepřirozené odlesky ještě v žádných hrách dosud nebyly, až teď budou možné díky snahám Nvidia. Podporovat to v této kvalitě budou jen grafické karty RTX 2080, 2080 Ti a 2070.

Watch on YouTube

Jistě, můžete namítnout, že historické auto uprostřed válečné zóny vypadá nablýskaně jak někde na ženevském autosalónu, správně by na něm asi měla být špína a prach od okolních tanků a výbuchů, přesto je to ohromný krok vpřed pro grafiku ve hrách celkově. Podobně jako úžasně vyhlížející, lesknoucí se mořská hladina, když nad ní letí letadlo a jiné momenty. Otázkou zůstává, jaký dopad to bude mít na výkon, kolik procent si tato nádhera vyžádá, benchmarky zatím nejsou.

Mrkněte níže, jaký rozdíl to je, když tento raytracing vypnete... tohle je vážně next-gen, větší změna vizuálu než to, co přinesly poslední konzole PS4 Pro a Xbox One X, na to asi AMD nebude mít odpověď, ani to samozřejmě nebude možné mít v konzolových verzích těchto her:

Krásné je i druhé tech-demo chystané akce Control od Remedy (takový nepřímý následník Quantum Break), které si zapamatujete díky uklízečce, která myje mokrou podlahu kdesi na chodbě v kancelářské budově a vše se opět samozřejmě báječně leskne.

Ale není to pouze o podlaze, všimněte si také nového hezčího stínování či nasvícení scény, jaké tu opět ještě nebylo. Konkrétně se jedná o efekty Ray Traced Reflections, Ray Traced Diffuse Global Illumination a Contact Shadows.

Watch on YouTube

Read this next