Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Východní Evropa tvoří jen 2 procenta prodejů na Steamu

Nabral za Vánoce 10 milionů uživatelů.

Na právě probíhající sérii přednášek Steam Days pro vývojáře her, kde mimochodem budou rozdány dva tisíce Steam Machines, prozradili Valve hned několik zajímavých novinek, které jinak obvykle drží pod pokličkou.

Kupříkladu graf s podílem jednotlivých regionů světa na prodejích na Steamu za rok 2013. Síly západní Evropy a Severní Ameriky v něm jsou prakticky vyrovnané, zato východní Evropa, kam pravděpodobně spadá i Česká republika, tvoří pouhé 2 procenta odbytu her na Steamu. Pak se asi nelze divit různým anomáliím s nedostupnými hrami (Bethesda, DLC...) a že řešení těchto potíží u provozovatele nemá prioritu.

Největší meziroční růst v prodejích vykázalo Rusko (o 128 procent) a Brazílie (o 75 procent), ačkoli i tak jsou jejich podíly v celkovém koláči stále zanedbatelné, jen s pár procenty.

Valve se také pochlubili, že za poslední čtvrtletí roku 2013 dokázali nabrat na Steam dalších 10 milionů uživatelů, tedy o 15%, což připisují silné vánoční sezoně a různým slevám. Celkem tedy už nyní má Steam 75 milionů aktivních uživatelů. Z toho 7 milionů lidí přistupuje přes mobilní aplikaci (55% z Androidu, 45% z iOS)..

Z přednášky Gabe Newella na Steam Days vyplynulo, že se chtějí zbavit funkce Greenlight, kde uživatelé mohou hlasovat pro nové hry k zařazení do katalogu Steamu. Připravují totiž nový systém, který poskytne tvůrcům obsahu více práv nad jeho publikováním i nad způsobem, jak ho propagují.

"Není to proto, že by Greenlight nebyl užitečný, ale souvisí to s evolucí celého Steamu," zdůvodnil to šéf firmy s tím, že pak už Greenlight nebude potřeba. V posledních měsících Valve schvalovali stovky her měsíčně, což asi znamená, že chtějí urychleně vyřídit všechny kandidáty.

Poslední novinka se týká operačního systému SteamOS: bude prý podporovat hudební a filmové služby v době ostrého spuštění.

Read this next