Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Activision Blizzard bilancují jaro, rostou se Skylanders/digitálem, klesají s WoW/CoD

Titan bude bez měsíčních poplatků.

Přední vydavatel, který nedávno koupil sám sebe, zveřejnil své finanční výsledky za uplynulé čtvrtletí končící 30. červnem 2013 a při té příležitosti malinko odkryl své budoucí plány (thx VG247).

Activision Blizzard v první řadě potvrdili, že na Gamescomu bude koncem srpna ohlášen datadisk pro Diablo 3, jak naznačovala pozvánka.

Nová onlinovka s pracovním názvem Titan se pravděpodobně obejde bez měsíčních poplatků, ale je ještě velmi daleko. Studio dokonce převelelo část týmu na jiné projekty, které jsou blíže vydání, "než se vyjasní nové směřování Titana". I ze slov o důrazu na kvalitu lze vyčíst, že Blizzard těmito opakovanými restarty vývoje jen dokazuje, že pořádně neví, jak na to.

Mezitím počet předplatitelů World of Warcraft klesl o 600 tisíc na 7,7 milionu, což je prý rovnoměrně způsobeno Čínou i západními trhy. Nicméně tohle MMORPG má prý před sebou ještě hodně života, např. update Siege of Orgrimmar v příštích týdnech.

Karetní F2P hříčka Hearthstone má být první hrou firmy, která byla ohlášena a vypuštěna v tom samém roce. Datadisk Starcraft 2: Heart of the Swarm se zase stal už 16. titulem Blizzardu, který vystoupal na čelo PC hitparád.

Co se týče Activision, ti museli přiznat, že předobjednávky Call of Duty: Ghosts jsou zatím slabší než minulý rok touto dobou u Black Ops 2. "Zákazníci kvůli přechodu na novou generaci pořád nevědí, na které platformě budou letošní díl hrát," našel zdůvodnění prezident vydavatele Eric Hirshberg. Utěšit ho může fakt, že Ghosts jsou i přesto dvakrát žádanější než Black Ops 1 a že digitální tržby za DLC Call of Duty meziročně stouply o 100 procent.

Dojnou krávou zůstávají dětští Skylanders, kteří už celosvětově vynesli 30 miliard korun a jejich poslední díl Giants byl spolu s Black Ops 2 nejvíce výdělečnými hrami na trhu za první polovinu roku 2013 v Evropě i Americe, díky čemuž jsou Activision Blizzard jedničkou na poli third-party vydavatelů. Letos na podzim na to navíc naváže pokračování SWAP Force, v němž půjdou použít veškeré dřívější figurky, které mohou zkombinovat až 256 schopností, což nalákalo 150 licencovaných partnerů.

A Destiny? Prý bylo velmi pozitivně přijato při E3 debutu, předobjednávky prý na poměry nové značky trhají rekordy a celkově podle odhadu Activision má jít o další sérii vynášející miliardy dolarů.

Read this next