O příběhovém DLC pro GTA 5 šéf výrobce nic netuší

+ PC verze překonala předpoklady.

Nachytat na švestkách se analytikům povedlo předsedu představenstva Take 2 při výroční finanční konferenci. Strauss Zelnick čelil dotazu, co se vlastně stalo s avizovaným rozšířením singleplayeru Grand Theft Auto 5 (koupit na Alza.cz).

"Ne, o stáhnutelném příběhovém DLC jsme nikdy nemluvili. Vždy šla řeč o Heistech a ty už vyšly," uvedl. Když na něj Doug L. Creutz zatlačil, že se přece o příběhovém DLC hovořilo, dostal odpověď, že to každý chápal jinak.

Není přitom těžké na stránkách Rockstaru dohledat, že v listopadu 2013 vábil na "vzrušující nový obsah pro příběhový režim". O měsíc později znovu oznámil, že má velké plány pro další dobrodružství Michaela, Franklina a Trevora, což tehdy všichni chápali jako větší singleplayerový datadisk.

Vloni v únoru pak byly slíbeny nové Assassination a Flight School mise, po kterých ale dosud není vidu ani slechu. A v dubnu 2014 znovu Rockstar zopakoval přípravu vzrušujícího příběhového DLC pro GTA 5, což ale pak o pár měsíců později popřel, že vlastně ještě nikdy nic neohlásil a že o žádném velkém datadisku jako pro GTA 4 nic není známo.

Docela nepříjemná situace, když šéf předního vydavatele netuší, co bylo a co nebylo ohlášeno pro bestseller, jak si to dobře pamatují nejen novináři, ale i běžní hráči. Buď má jen krátkou paměť nebo spíš byly plány s tímto DLC potichu odpískány. Vše musel později zachraňovat mluvčí Take 2 pro GameSpot, který ty zmínky výše interpretoval zase trochu jinak:

"Strauss se spletl. Před více než rokem Rockstar prohlásil jen to, že zkoumá nový obsah do příběhového režimu GTA 5, avšak nic konkrétního k tomu od té doby nebylo oznámeno. Jako vždy, nechme prosím na Rockstaru, ať sdílí informace o jeho hrách, jakmile k nim něco bude mít."

Toto faux pas se stalo zrovna v den, kdy se firma pochlubila, že GTA 5 se už vyexpedovalo na pulty obchodů celkem 52 milionů kusů, což ze hry činí čtvrtou nejúspěšnější v historii. Vyzdvihla přitom, že dubnová verze pro PC se prodává lépe, než předpokládali, takže i díky konverzi vzrostly tržby vysoko nad očekávání. Rekordy trhají digitální verze a přídavky, stejně jako příjmy z mikrotransakcí.

Evolve se vyexpedovaly 2,5 miliony kusů, série NBA 2K 7 milionů kusů a série Borderlands i s reedicí pro PS4/X1 celkem 25 milionů kusů. V příštím fiskálním roce chtějí Take 2 sázet opět na basket a wrestling, Battleborn od Gearboxu (čili vyjde nejpozději do dubna 2016) a ještě jednu dosud neohlášenou AAA hru. Tou asi nebude Red Dead Redemption 2, protože má pocházet přímo od studií 2K, což může teoreticky směřovat ke hře Mafia 3.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (8)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna