Jensen Huang, zakladatel a CEO společnosti NVIDIA, v létě prohlásil, že definují novodobou počítačovou grafiku díky nové platformě GeForce RTX. Nyní přichází důležitý milník po oficiálním uvedení grafických karet:

Battlefield V (Alza.cz) se stává první hrou využívající technologii ray-tracing, tedy vykreslování v reálném čase. Další obsah využívající technologie nové platformy GeForce RTX bude uveden vzápětí. Jedná se o benchmark hry Final Fantasy XV podporující DLSS (15.11.) a vylepšení hry Wolfenstein II: The New Colossus přidávající podporu NVIDIA Adaptive Shading (pondělí 19.11.).

Pro splnění úkolu změnit pohled na grafiku bylo potřeba uvedení nové architektury Turing, nového hybridního vykreslování, nových RT a Tensor jader, celkově nových grafických karet a nových nástrojů pro vývojáře. Proces vyžadoval zapojení celého herního průmyslu. Zavedení nového DXR API (Microsoft DirectX Raytracing). Herní enginy jako je Unreal Engine, Remedy a Frostbite museli přidat podporu a v neposlední řadě herní vývojáři v kooperaci s námi potřebovali čas pro implementaci této technologie budoucnosti.

1

„Grafické karty GeForce RTX a architektura NVIDIA Turing vytvářejí neuvěřitelně výkonný základ pro vývoj her prostřednictvím ray-tracing technologie, umělé inteligence a programovatelného stínování. To vše poprvé v historii v rámci jedné grafické karty," říká Tim Sweeney, Epic Games CEO.

NVIDIA věří své technologii a proto ji tlačí kupředu. Vývojáři her, dle slov společnosti, okamžitě viděli výkon a výhody platformy GeForce RTX a ihned přišli s oznámením podpory ray-tracingu u 11 titulů.

Dnes obdržela hra Battlefield V patch, který přidal podporu ray-tracing. „Byl to úžasný pocit, když jsme poprvé integrovali ray-tracing v reálném čase do map Arctic Fjord a Rotterdam," říká Christian Holmquist, technický ředitel DICE.

2

„Ray-tracing v reálném čase vytváří maximálně realistický zážitek při hraní a my jsme nesmírně nadšeni, že Battlefield V je první hrou, která tuto technologii využije," pokračuje Holmquist.

Mění se také způsob vývoje her. „To je něco, po čem jsme toužili velmi dlouho. Jsme uchváceni individuálním navrhováním objektů a vytvářením téměř dokonalých obrazů, ale prostor, kde ray-tracing v reálném čase vynikne nejvíce, je interakce mezi navrženými objekty a vzájemné ovlivňování odrazů světla, odlesků, stínů a globálního osvětlení," dodal Holmquist.

NVIDIA děkuje hráčům za jejich trpělivost a doufá, že si užijí tyto první i další hry a aplikace, které mají a v budoucnu budou podporovat technologie spojené s novou platformou GeForce RTX.

3

- komentáře (2)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah