Assassin's Creed: Revelations

Spousta detailů: tři hrdinové a přitahovací háky.

Istanbul? Vlastně proč ne. Assassin's Creed: Revelations je v pořadí už čtvrtým dílem v sérii a po posledním Brotherhood druhou plnohodnotnou odbočkou, která má hráčům zpříjemnit čekání na završení trilogie. Poprvé v sérii bude navrativší se hlavní hrdina Ezio cestovat za hranice své rodné země, aby navštívil Osmanskou říši v době jejího největšího rozkvětu.

Jak prozrazuje preview hry v časopise Game Informer, nejvíce času budete trávit v Konstantinopoli, tedy právě budoucím Istanbulu. Samo město má být rozdělené na čtyři hlavní čtvrti (Constantin, Beyazid, Imperial a Galata), ale v průběhu hry se podíváte také za jeho hranice - třeba do skalnaté oblasti proslulých pískovcovitých útvarů zvané Kapadokya, rozléhající se ve střední části Turecka.

Oproti Brotherhoodu bude v Revelations podstatně rozvinut koncept věží ovládaných rodem Borgiů. Namísto kapitánů, které je nutné zabít nebo vyhnat, aby v dané čtvrti města upadl vliv Borgiů a obchodníčci mohli zase otevřít své krámky, budete tentokrát útočit přímo na své úhlavní nepřátele Templáře.

Na místě potom vyrobíte tzv. Assassin's Den, kde se budou setkávat vaši najatí vrahové. Budovy půjde upgradovat a okolní stráže lze podplatit, aby vůči vám zaujaly neutrální postoj, ale čím budou vaše doupata větší, tím spíš bude hrozit, že se vám je někdo pokusí sebrat. V takovém případě je nutné poslat na místo okamžitě své vojáky, což uděláte z jakéhokoliv doupěte, které je vám zrovna nejblíž. Každému doupěti půjde přiřadit také jeden určitý vrah, jež ho bude mít na starost, a v takovém případě bude téměř nemožné danou baštu dobýt.

Na střechy doupat půjdou instalovat také lana, po nichž půjde na principu kladkostroje rychleji cestovat po městě. Místo skutečné kladky má ale Ezio mít vlastní hák, který transportaci oproti předchozím dílům urychlí cca o 30%.

Ze hry kompletně zmizí nepovinné mise, jež nahradí náhodná setkání. Při procházce městem třeba narazíte na scénku, kdy vás o pomoc prosí nějaká malá dívka, anebo zahlédnete, jak kdosi vykrádá obchod. Zda se rozhodnete jít dál nebo se do celé věci vložíte, už bude jen na vás. V tomto ohledu UbiSoft zjevně navazuje na úspěch Brotherhoodu, kde se hned několik misí spustilo právě na hráčův popud.

1
Obálka nového Game Informeru.

Samotný hlavní hrdina Ezio nám po vzoru Solid Snakea pořádně zestárnul; jestliže v posledním dílu Brotherhood mu bylo okolo čtyřiceti let, teď je nejméně padesátiletý, což byl na přelomu 15. století téměř nedosažitelný věk. Bylo by zajímavé se dozvědět, zda se během hraní budeme muset nějak starat o Eziovo zdraví či jestli bude trochu méně hbitější a výkonnější než v posledním dílu, o tom ale UbiSoft zatím mluvit nechce.

Jisté je, že Eziův příběh v Revelations definitivně skončí - a že hrdinů tu tentokrát bude víc. Podle nástinu příběhu to vypadá, že Ezio hledá jakési pečetě, jež mají obsahovat vzpomínky Altaira, a s každou nalezenou pečetí se vám zpřístupní část hry, jíž odehrajete právě za někdejšího hrdinu původního Assassin's Creed.

Zároveň ovšem dojde také na hraní za Desmonda, který ze svého Anima na podobném principu vstupuje do paměti svých předchůdců. Jestli to teyd chápeme správně: ve finále budete hrát za Desmonda, který se dívá do paměti Ezia, jež se dívá do paměti Altaira. Uff!

Začíná to pravda být trochu komplikované - a to ještě nevíte, že Desmond našel uvnitř svého Anima jakýsi bezpečnostní mód jménem Black Room, skrze nějž může znovuobjevit své ztracené vzpomínky. Tyhle části hry mají nejvíc připomínat puzzly a budou se točit okolo manipulace s gravitací, neboť Desmond bude usilovat o to, aby své vzpomínky stabilizoval a nějak správně seřadil vrstvy, z nichž se skládají. Tohle by mohlo vypadat třeba jako z filmového Počátku, nemyslíte?

Samozřejmě, že každou postavu, zbraň a dokonce i vlastní guildu (tentokrát ji budete moci sami založit) si půjde silně přizpůsobit.

Kdo nadával na složité vysílání holubů v Brotherhood, asi ho nepotěší další novinka, kterou je sestavování vlastních bomb. Není zřejmé, co všechno budete ve hře po vzoru RPG moci craftovat, ale bomby to budou určitě a celkově lze prý vyrobit až tři sta kombinací.

Namísto zažité funkce Eagle Vision vás tentokrát čeká lehce upravený Eagle Sense, jímž se zaměříte na konkrétní postavu a zjistíte si o ní, kde byla a kam půjde. Tímto způsobem lze snáze odhadnout třeba pohyb stráží v dalších minutách, přizpůsobit se a uložit na dané místo bombu nebo stráže v nejlepší možný čas přepadnout.

Stejně jako v Brotherhood tu bude celá řada možností, jak se starat o své věrné vrahy. Ti budou moci oproti dřívějším deseti tentokrát postupit až na patnáctý level. Důležitou součástí Revelations má být také multiplayer a podle výroků vývojářů v Game Informeru se zdá, že síťová hra bude tentokrát více zakotvená v příběhu.

Revelations konečně prospěje také nová metoda snímání obličeje, která se jmenuje Mocam a jde o jakýsi mix tradiční animace, motion-capturingu a nových metod realističtějšího renderování obličejových detailů, jak je známe třeba z nadcházejícího L.A. Noire.

Assassin's Creed: Revelations vyjdou v listopadu pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3.

Reklama

Související obsah

Dva nezvyklé multiplayerové režimy do The Dark Pictures: Man of Medan

+ videa z hraní a HW nároky tohoto interaktivního filmu.

Do března vypustí UbiSoft tři neoznámené AAA hry

Velmi se mu dařilo + odklad Skull and Bones.

EA: Starý způsob vydávání her už dnes nefunguje

Poučení z Anthem a inspirace mobily.

EA: Anthem nenaplnilo prodejní očekávání

Přesto ho budou dále podporovat.

Také na webu...

- komentáře (12)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna