Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Slavná série Shenmue by mohla dostat i čtvrtý díl

Její tvůrce by rád smysluplně dokončil celý příběh.

Yu Suzuki, toho času tvůrce slavné adventurní perly Shenmue původem z konzole Sega Dreamcast, se v rozhovoru na Redditu nedávno vyjádřil, že po obrovském úspěchu své kampaně na nové Shenmue III na KickStarteru by rád celý načatý příběh chlapce Rya Hazukiho kompletně ukončil a uzavřel v případném čtvrtém díle.

Pro celý příběh, jenž už má včetně finále dávno hotový, prý potřebuje jedenáctku dlouhých kapitol. Původně tak plánoval tento obsah rozdělit do čtyř až pěti samostatných her v jedné navazující sérii. Což kdysi ztroskotalo hlavně na krachu herní konzole Dreamcast od Segy, na kterou měla celá sága Shenmue původně vyjít. Pokud to finance a zájem publika dovolí, Suzuki by rád i po tak dlouhé době od vydání originálu celou ságu jednou ukončil v podobě nějaké finální hry.

Pro připomenutí, kolik toho Suzukimu ještě zbývá dovyprávět, první Shenmue obsáhlo jen dvě kapitolky. Druhý díl pak končil kapitolou pátou, takže stále zbývá probrat dalšího půltuctu úrovní. Připravované Shenmue III pak přidá opět asi tři až čtyři kapitoly, takže je tu stále prostor pro potenciální čtvrtý a už opravdu finální titul. Možná znovu částečně financovaný komunitně.

Malý výlet do minulosti: První Shenmue vyšlo exkluzivně na konzoli Sega Dreamcast v roce 1999, Shenmue II pak o dva roky později opět na Dreamcast a o další dva roky později i na první Xbox. Shenmue III pak skrze KickStarter vybralo za devět hodin více než 3,5 milionu dolarů (požadavek byly 2 miliony), čímž ustanovilo nový rekord. Suzuki třetí díl plánuje vydat na PC a PS4 v létě 2017. Pokud byste rádi HD remaky prvních dvou dílů, tak práva na jejich vydání patří firmě Sega a nikoli Suzukimu, přičemž to nevypadá, že by měl tento vydavatel prozatím zájem na novém vydání.

Je ovšem jasné, že žádný nový Shenmue titul nebude v otevřeném světě, jak je dnes tak módní. Pokud to vztáhneme na trojku, několik milionů dolarů není dnes na vývoj velké hry žádné terno. Současný rozpočet uvažuje Suzuki kolem čtyř až šesti milionů dolarů, a to je podle něj na rozlehlý a volný svět stále málo. Pokud by měl do nového Shenmue vytvořit open-world, tak potřebuje alespoň desítku milionu dolarů. Jestli mu jí podporovatelé na KickStarteru (kampaň za Shenmue III stále běží) dají, toť otázka...

Read this next