Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Co si myslí nezávislí vývojáři o samovydávání her na Xbox One?

Mají obezřetnou radost.

Včera se objevila zpráva, že Microsoft zásadně přehodnotil svůj přístup k indie vývojářům. Původně nešlo na Xbox One vydávat, pokud jste neměli smlouvu s vydavatelem. Na to si spousta indie vývojářů stěžovala, a tak Microsoft svůj přístup přehodnotil. Teď říkají, že nejenže budou moct vývojáři vydávat své hry na Xbox Live sami, ale dokonce ani nepotřebují speciální devkit. Postačí jim klasická Xbox One konzole z obchodu.

Co si o tom tedy myslí nezávislí vývojáři? „Jde o něco, za co jsme u Microsoftu lobbovali poslední dva roky," říká Guillaume Provost, tvůrce hry Contrast. „Zda budou mít stejný přístup jako Sony, to se ještě uvidí. Zatím jde pouze o oznámení. Řešilo by to ale dva zásadní problémy: jeden je, že jste se nedostali k devkitu, pokud jste neměli za zády velkého vydavatele a pak tam nešlo bez něj ani ty hry vydávat. Děláme hry za svoje peníze a za svoje peníze máme i marketing a PR, ale vydavatel by nám pak ukousl velký kus z výdělků."

Podle něj ale musí Microsoft změnit víc věcí, než je jejich politika. „Microsoft nemá žádný kontakt pro indie vývojáře, pouze mají lidi zabývající se velkými společnostmi. Poslední člověk, který se indie vývojáři zabýval, nedávno rezignoval a není žádná náhrada. Naproti tomu v Sony je to něco úplně jiného. Pomáhají nám s konferencemi, dávají nám devkity, pomáhají nám s procesem schvalování, dokonce pro nás dělají reklamu."

Daniel Steger, autor her jako Baby Maker Extreme 2 nebo Mount Your Friends říká, že je zatím známo příliš málo detailů. „Ale jenom mít Kinect pro indie vývojáře je skvělá věc. Uvidíme spoustu zajímavých Kinect her, které bychom neviděli, pokud by ke Kinectu měli přístup jenom velké společnosti, které se bojí experimentovat."

Své k celé věci řekl i známý herní analytik Michael Pachter. „Cokoli, co dává svobodu kreativním lidem, je dobré pro byznys. Co je nejdůležitější, devkity dávají k dispozici za 500 dolarů a systém schvalování by měl být podobný jako na iOS od Apple. Myslím, že to přinutí spoustu lidí zkusit dělat hry, dokonce i ty, kteří zatím žádné hry nevyvíjeli."

Read this next