Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Dvě třetiny plných her na PlayStaton se loni prodaly digitálně

Urychlení transformace.

Není to nějaké šokující překvapení, když tradiční kamenné obchody musely být po většinu roku uzavřeny kvůli lockdownům a karanténám. Přesto to vypovídá o značném urychlení transformace trhu. Proto bude velmi zajímavé sledovat, jak to bude první rok po skončení pandemie, až se zase obchody otevřou a zda lidé změní své návyky.

Sony v podrobných PDF výsledcích za kalendářní rok 2020 mimojiné uvedla:

"Téměř 63 procent z tržeb z plných her za 2020 přišlo z digitálních downloadů a nikoli z krabicových her na fyzických nosičích v obchodech."

Jde o výrazný nárůst oproti 43 procentnímu podílá za fiskální rok 2018 a oproti 55 procentům za fiskální rok 2019 (končící v březnu 2020), podotkla ArsTechnica, která na to upozornlia.

Tomuto trendu odpovídá i fakt, že zhruba čtvrtina z 4,5 milionu loni vyexpedovaných konzolí PS5 nemá Blu-Ray mechaniku, tzn. spoléhá se na digitální downloady z PS Store.

V prosinci jinak hráči na PlayStation strávili hraním o 30 procent více času než za stejný měsíc v předešlých letech, což je další z efektů globální pandemie. Další podobná data v tomto dřívějším článku.

Read this next