If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

EA chtějí s FIFA 14 oslovit hráče Call of Duty

Sérii Pro Evolution Soccer nepovažují za hlavní konkurenci.

A je tady další z výroků, kterými si tato firma každoročně zadělává na nepopularitu u hráčů a vyrábí si jimi nové odpůrce, kvůli čemuž pak vítězí v anketách. Samo o sobě to není nikterak závadné tvrzení, které by mělo někoho pobuřovat či rozčilovat, protože o něco takového usilují asi úplně všichni vývojáři, jen o tom obvykle takto nemluví. Ale když to vyjde z úst Electronic Arts a je to jako vždy ve specifickém, velmi sebevědomém a někdy až arogantním tónu, může být opět oheň na střeše.

Producent fotbalu FIFA 14 by totiž moc rád oslovil i hráče série Call of Duty. Prohlásil, že by na ně letos chtěl zacílit, protože je považuje za jejich konkurenci, přestože jde o odlišný žánr.

Pokud teď doufáte v nějakou dramatickou pointu - například že se dozvíte, jak přesně FIFU kvůli CODkařům přizpůsobuje, aby se jim co nejvíce zalíbila, že se v ní třeba bude střílet s ostrými namísto míče - budete zklamáni. Něco takového se na pozadí klidně dít může, to nevíme, ale veřejné odůvodnění této snahy je až nevinně jednoduché.

"Lidé, kteří zrovna hrají Call of Duty, nemohou v té samé době hrát naši FIFU. Avšak chtěli bychom, aby hráli raději FIFU než CoD. Snažíme se o to tím, že pro ně vytváříme co nejlepší možnou hru, jak to jen jde. Na to se teď soustředíme," vysvětlil Sebastian Enrique z EA v rozhovoru pro MCV.

Sérii Pro Evolution Soccer (PES), která bude oplývat novinkou s využitím Fox enginu z Metal Gear Solid od Kojima Productions, producent FIFA 14 za jedinou konkurenci nepovažuje. Ačkoli Konami jako firmu prý respektuje za to, jak kvalitní hry vyrábějí a protože je dobré, když na trhu existuje konkurence.

Jelikož nemůžeme čekat, že se z fandů stříleček přes noc stanou zapálení sportovci, Sebastian Enrique tedy v podstatě řekl, že pro něj jsou hlavní konkurencí hry, které se dobře prodávají a apelují na masové publikum, nikoli ani tak jiný (jediný) fotbal soupeřící o ten samý typ zákazníků na trhu. Je to totiž právě tento typ zákazníků, který zařizuje, že se některé hry prodá např. 10 milionů kusů. FIFA 13 byla v Brtiánii druhou nejprodávanější hrou loňského roku, hned právě po Black Ops 2, a rozdíl nebyl tak velký. V minulosti zaznívaly podobné výroky o Call of Duty od tvůrců Battlefield 3, kterému to pomohlo, ale stejně se ho prodalo méně kusů než konkurenční FPS.

Více o FIFA 14, která by se dle slov producenta měla prodávat ještě lépe než FIFA 13, protože má být výrazně vylepšená, čtěte ve středečním odhalení.

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments