If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

id Software o budoucnosti značek Quake, Rage a o cíli s DOOM 4

Rádi by s nimi něco podnikli. Ale nechtějí poslouchat stížnosti, že jsou pořád zaseklí v 90. letech.

Tento týden probíhající QuakeCon představoval jedinečnou příležitost k zjištění plánů id Software, už jen kvůli tomu, jak se toto každoroční setkání s fanoušky jmenuje.

Odpovědi zástupců legendárního studia na zvídavé otázky by se daly shrnout takto: Nic neodepisujeme, ale zabýváme se teď jen DOOM 4. Aneb takové diplomatické řečení toho, že by se svými sériemi moc rádi něco podnikli, jen na to nemají potřebné kapacity.

"Značka RAGE rozhodně není mrtvá, ale zatím nevíme, co s ní provedeme. Naskýtá se spousta možností, třeba ji někomu licencovat, aby vyrobil pokračování," odvětil šéf id Software pro IGN. S odkazem, že něco obdobného nyní spáchali s Wolfensteinem (The New Order od externistů z Machine Games). Prý čekají na nějaké slavné studio, které by s nimi mělo zájem o spolupráci a předložilo jim návrhy, jak pokračování pojmout.

To starší série Quake má větší šance na obrození. Viceprezident marketingu Bethesdy Pete Hines ujistil její příznivce, že s Quake nadále počítají a často se o ní ve firmě baví: "Tahle značka je pro nás klíčová a víme, že bychom jednoho dne měli přijít s opravdu povedeným pokračováním. Ale kdy, jak a kdo, to netušíme."

V čem však mají jasno, je to, že v žádném případě nechtějí zkusit novou herní značku. Jinými slovy, s RAGE se asi natolik spálili, když zjistili, že v prodejnosti to mají tyto pokusy těžké, že si od nich dají pohov a spolehnou se na své dosavadní série.

V současnosti se id Software naplno soustředí jen na DOOM 4. Jak známo, jeho vývoj několikrát restartovali, proto se tak vleče. Na čem přesně se tak zasekli, odpověděl opět Pete Hines, aniž by chtěl říct něco o spekulovaném přechodu jen pro nextgen: "Každá hra má svou duši. Ale rozpracovaný DOOM ji bohužel neměl. Postrádal svou identitu, ten pocit, že hrajete právě DOOM s jeho typickou atmosférou, jak ji všichni mají zafixovanou. Něco takového je ale velmi obtížné znovu navodit."

Cílem jejich úsilí nyní je, že když už na pokračování takové hry čeká svět tak ukrutně dlouho, musí to být vážně pecka (nebo snad raději nic). Vývojáři prý intenzivně pracují na tom, aby se překonali a znovu posunuli hranice. "Nikdo z nás si nepřeje, aby hráči znovu namítali, že id Sotware jsou pořád zaseklí v 90. letech," zakončil povídání šéf Bethesdy, který na DOOM 4 dohlíží a má právo veta.

Comments