Jaké připojení potřebujete pro službu Google Stadia?
+ Microsoft zpochybňuje dostupnost broadbandu v USA.
Hlavní otázka, která po představení přelomové streamovací služby Google Stadia každého zajímala: jak rychlé připojení k internetu to bude potřebovat pro použitelné hraní? Na tom totiž bude celý úspěch či neúspěch stát.
Odpověď zjistil Stephen Totilo z Kotaku přímo od PR manažera Google:
"Aby Stadia šlapala v 1080p a 60fps, momentálně chce připojení 25 Mbps. Abyste mohli hrát v rozlišení 4K a 60fps, až bude služba koncem roku oficiálně spuštěna, předpokládáme, že si vystačíte s tou samou rychlostí internetu."
Jinými slovy, v příštích měsících Google patrně předpokládá, že se mu povede udělat nějaké optimalizace ve streamování, aby nároky na konektivitu snížil.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/fcc_CrI1yNp.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Kdo si na GDC zkusil službu na vlastní kůži (na hře Assassins Creed Odyssey, která bude dostupná od prvního dne startu služby), byl většinou potěšen. S připojením 15 Mbps a odezvou 40 milisekund prý šlo o výborný zážitek.
Vše přichází v době, kdy Microsoft zpochybnil nedávnou studii (link) amerických úřadů (Federal Communications Commission), dle které se údajně zlepšila dostupnost broadbandového připojení v USA.
Počet Američanů, kteří nemají přístup k aspoň 25 Mbit downoadu a 3 Mbit uploadu, se prý snížil z 26 milionů na "jen" 19 milionů.
Microsoft s tím však zásadně nesouhlasí, podle jeho zjištění prý nepoužívá broadbandovvý internet 162 milionů lidí v zemi. Všechno toto pochopitelně bude mít dopad na to, jestli se Google Stadia a podobné služby mají šanci v Americe uchytit.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/8rnvtxkf3sc2y5eksndwo6_650_80.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)