Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Na kterých hrách letos obchody vyrýžovaly nejvíce?

Vítěz nepřekvapí.

Většina anket probíhajících na konci roku bývá ovlivněna tím, že respondenti zapomínají na události z první polovinu roku a protěžují ty z podzimu či Vánoc. Tento efekt se mohl projevit i na následujících výsledcích, kde si vítěz odnesl neuvěřitelných 62 procent hlasů.

Stošedesát obchodů s hrami z celé Velké Británie zvolilo Fallout 4 coby titul, který byl pro ně ve 2015 tím komerčně nejúspěšnějším. Jinými slovy hrou, která jim vydělala nejvíce peněz, za což vděčí silné poptávce v den vydání, kultu této série i pozitivním recenzím.

S velkým odstupem pak v anketě MCV bodoval Zaklínač 3, který trochu doplatil na květnový termín. Třetí a čtvrté místo patří každoročním klasikám, FIFA (vloni to celé vyhrála) a Call of Duty, ale že se hned za nimi bude vyskytovat srandovní hra Goat Simulator, to by člověk nečekal.

Některé další tituly českému hráči nic neřeknou, protože jsou specifické pro britský trh, např. Rare Replay, Rugby League Live 3 či LEGO Dimensions. Metal Gear Solid 5, který kritici zařadili na první místa v žebříčcích, je až na devátém místě.

A který výrobce podporoval obchodníky, se kterým se manažerům herních shopů spolupracovalo nejlépe? Zde vyhrál Microsoft, před Bethesdou a Sony. Až za nimi se umístili UbiSoft, EA, Activision či Warner Bros. Na sklonku tabulky figurují Nintendo či Square Enix, kteří asi obchodům moc nepřispěli na marketing či výzdobu.

Read this next