Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Navzdory stagnaci krabicovek mělo Xzone loni mírný růst

Finanční výsledky obchodu.

Domácí specializovaný obchod s hrami Xzone.cz dnes zveřejnil své výsledky za minulý fiskální rok.

Za dvanáct měsíců, které končily k 31. březnu 2019, zaznamenal mírný nárůst tržeb na 138 milionů (114 miliónů bez DPH). Pro srovnání, o rok předtím to bylo 109 milionů bez DPH.

Obchodu se prý dařilo výrazně růst v segmentu „merchandise", což jsou různá trička, figurky a doplňkové předměty s motivem populárních herních sérií. „Naši zákazníci jsou ti největší fandové her v zemi a herní předměty milují," dodává Schovanec. „Čím více narůstá digitální prodej a odtržení her od fyzického světa, tím více chtějí mít naši zákazníci doma něco, na co si můžou sáhnout, vystavit v poličce a nebo ukázat přátelům." Takovýchto produktů má Xzone v nabídce a skladem skoro na 3000 a každý rok jejich počet výrazně roste.

K tržbám se v tiskové zprávě vyjádřil spolumajitel obchodu Martin Schovanec: „To, že jsme dokázali udržet růst (i když mírný v jednotkách procent) a navíc si udrželi kladný výsledek hospodaření, je v dnešní době velký úspěch, protože herní retailový trh v ČR stagnuje a nebo dokonce mírně klesá. Důvodů je několik: končící životnost herních konzolí PlayStation 4 a XBOX ONE a čekání na novou generaci a k tomu také narůstající vliv digitálního prodeje mimo běžnou retailovou distribuci."

Xzone.cz je největším online specialistou na hry (JRC prodá většinu kusů v kamenných prodejnách, nikoli online) a dvojka na celém trhu včetně prodejen.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments