Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Nová Mafia má být předvojem jedničky a změnit engine

Spekulace po odchodu dvou šéfů + počet hráčů Mafia 3.

Studio Hangar 13 nejprve nebylo úplně oblíbené u domácích hráčů kvůli směřování, zasazení a obsazení Mafia 3, ale pak si u nich reputaci spravilo povedeným remakem prvního dílu, na němž si dalo vážně záležet.

Nyní v něm proběhly určitá "škatulata, hýbejte se", když dlouholetý šéf studia a veterán z LucasArts, Haden Blackman, firmu opustil, což může souviset s některými odpískanými projekty nebo těmi, kterým Take 2 nedali zelenou. Blackman byl vždy tváří studia navenek a jeho mozkem, takže to je dost radikální změna. Stejně tak je pryč Matthew Urban, provozní ředitel, který rezignaci oznámil na LinkedIN. Ve vedení celého Hangar 13 je nahradil jiný zkušený borec s třicetiletou kariérou, Nick Baynes, který dosud vedl pobočku v britském Brightonu.

Kotaku v této souvislosti publikovalo dost výživnou spekulaci týkající se toho, co vlastně má být s gangesterskou sérií původně od Illusion Softworks a 2K Czech dál.

Podle nich právě v Brightonu řídí vývoj nového pokračování Mafia, ačkoli je zatím vše v plenkách a roky daleko od vydání. Pokud by to byla pravda, mohla by se značka v budoucnu zbavit u nás negativní nálepky, že hru původně z ČR dělali "ti zlí Američané, kteří sérii ukradli" - byť tam do kalifornského studia kdysi přešla z Brna a Prahy řada českých tvůrců, jen neměli poslední slovo.

Zajímavé je, že tento nový díl má být prequelem, čili předvojem celé trilogie Mafia, jak ji známe. Patrně bez hrdiny Tommyho v hlavní roli, vyprávějící události před dějem jedničky.

Projekt má údajně nést pracovní označení Nero a poháněn být Unreal Engine 5, což je další zásadní změna. Remaky totiž šlapaly na vlastním Mafia 3 engine, na nějž byli vždy vývojáři pyšní. Zdá se však, že teď rezignovali a sáhli raději po standardu pro celou herní branži, což jim pomůže i v náboru dalších zaměstnanců a posil.

Studio Hangar 13 muselo poslední dobou zrušit dva projekty - Project Rhapsody zasazený do Berlína z roku 1980, a pak Volt, což měla být sci-fi akce s nadpřirozenými prvky, na které vydavatel 2K zbytečně provařil 53 milionu dolarů.

Mimochodem, věděli jste, že Mafia 3 měla celkem 20 milionu hráčů? To je nový oficiální údaj z tiskovky. Do toho jsou však započítány i downloady dema, protože plné hry se před dvěma lety prodalo 7 milionu kusů.

Read this next