If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Ovladače pro NVIDIA Studio rozšiřují podporu RTX v Unreal Engine 5

I v dalších aplikacích.

Minulý týden představený seriál In the NVIDIA Studio o tom, jak akcelerace pomocí RTX technologií a ekosystém NVIDIA Studio pomáhají rozvíjet kreativitu, pokračuje novým dílem. Zaměříme se v něm na nové NVIDIA Studio ovladače přinášející mimo jiné podporu nových funkcí do Unreal Enigne 5. A chybět nebude ani medailonek dalšího digitálního umělce, tento týden jím je Adrew Averkin.

Nejnovější Studio ovladače přidávají podporu pro nedávné aktualizace kreativních aplikací. Mezi ty nejdůležitější patří rozhodně Unreal Engine 5, nejnovější verze populárního engine, v němž GPU z rodiny RTX nabízejí vývojářům již tradičně řadu výhod. Mezi ty nově přidané patří:

  • Hardwarový a softwarový ray tracing pro Lumen, nový, plně dynamický systém globálního osvětlení v UE5.
  • Aktualizovaný konektor NVIDIA Omniverse, který zahrnuje možnost exportu zdrojové geometrie sítí z Nanite
  • Pomocí RTX akcelerovaný ray tracing a NVIDIA DLSS ve viewportu umožní plynulejší vizualizaci v reálném čase
  • Z výhod ray tracingu i NVIDIA DLSS mohou samozřejmě těžit i produkované hry
  • Denoisery NVIDIA v reálném čase

Společnost NVIDIA spolupracuje s Epic Games na integraci řady klíčových technologií RTX do Unreal Engine 5. Patří mezi ně Lumen. Nový plně dynamický systém globálního osvětlení pro softwarový i hardwarový ray tracing. Spolu s Nanite jej mohou vývojáři využívat k tvorbě her a aplikací obsahujících vysoký počet geometrických detailů s plně dynamickým globálním osvětlením.

Díky technologiím ray tracingu akcelerovanému pomocí RTX a NVIDIA DLSS využitelným přímo ve viewportu je zase snazší iterace a vylepšování nových nápadů. Pracovní náhled totiž zobrazuje věrnější předobraz výsledku a díky druhé jmenované funkci také mnohem plynuleji. U hotové hry pak tytéž technologie přinesou realistickou grafiku s ray tracingem a umělá inteligence v DLSS zase navýší snímkovou frekvenci. Integrace do UE5 se dočkala také funkce NVIDIA Reflex, která tak nevyžaduje samostatný plugin ani stahování. Majitelé RTX GPU se tak mohou těšit na velice nízkou latenci i v nové generaci her.

Ovladač také podporuje nedávné aktualizace aplikací Maxon Cinema 4D (včetně přijetí OpenColorIO), Chaos Vantage, Omniverse a dalších.

Rozšiřuje se i nabídka zařízení. Nejnovější přenosná pracovní stanice Lenovo ThinkPad P1 se připojí do rodiny notebooků NVIDIA Studio a bude možné ji pořídit v konfiguraci s GPU GeForce RTX i NVIDIA RTX. Nejvyšším modelem v tomto případě bude GPU RTX A5500 Laptop. Mezi nové notebooky NVIDIA Studio, které je nyní možné zakoupit, patří nedávno oznámený Asus ProArt Studiobook 16, MSI Creator Pro Z16 a Z17.

Tento týden se v novém dílu seriálu představí Andrew Averkin z Ukrajiny. Ve společnosti NVIDIA má na starosti tvorbu 3D prostředí a specializuje se na fotorealistické scény. S pomocí aplikace NVIDIA Omniverse Create a své grafické karty RTX vytvořil krátký nostalgický snímek "When we were Kids." Při tvorbě uplatnil mimo jiné zmíněný denoiser v UE5 akcelerovaný pomocí RTX, což pomohlo zkrátit renderovací čas na pouhé sekundy.

Modely vznikly v aplikaci Autodesk 3ds Max, kde zase mohl využít pomocí RTX akcelerovaný viewport a denoising s umělou inteligencí. Tato kombinace nabízí plynulou interaktivitu rozhraní nástroje i přes enormní velikosti zpracovávaných souborů. Více zde na blogu.

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments