Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

První notebooky NVIDIA Studio s GeForce RTX řady 40 míří na trh

+ jak funguje Omniverse Cloud?

Dnes přicházejí na trh NVIDIA Studio notebooky pro tvůrce s nejnovějšími GPU GeForce RTX řady 40. Mezi první zástupce patří MSI Stealth 17 Studio a Razer Blade 18, které jsou vybaveny výkonnými GeForce RTX 4090 Laptop. Novinky se dostávají do prodeje společně s herními notebooky vybavenými GeForce RTX řady 40 Series od společností ASUS, GIGABYTE a Lenovo.

Oba notebooky pro tvůrce obsahu byly oznámeny v průběhu veletrhu CES 2023 a přinášejí nejen dosud největší generační skok v oblasti přenosného výkonu, ale představují také aktuálně nejrychlejší notebooky na světě pro tvorbu a hraní her. Zde jsou některé klíčové funkce, které nabízejí.

Až trojnásobek výkonu oproti předchozí generaci vlajkových lodí notebooků s GeForce RTX díky architektuře NVIDIA Ada Lovelace a technologiím Max-Q páté generace. Novinky díky nim nabídnou řadu výhod:

  • Technologie z rodiny NVIDIA RTX. Patří mezi ně i DLSS 3, která dokáže navýšit snímkovou frekvenci až 2×.
  • Platforma NVIDIA Studio nabízí přístup k tvůrčím nástrojům a aplikacím - NVIDIA Omniverse, Canvas a Broadcast. Lze díky ní pracovat s plným ray tracingem a funkcemi akcelerovanými pomocí AI pro úsporu času. Jak MSI Stealth 17 Studio, tak Razer BLade 18 jsou dodávány s předinstalovanou aplikací NVIDIA Broadcast, která nabízí velmi efektivní potlačení šumu nebo ozvěny místnosti, automatickou korekci pohledu směrem do kamery a další funkce využívající umělé inteligence.
  • Pravidelně aktualizované ovladače NVIDIA Studio (také již předinstalované). Únorová verze vychází tento týden.

Během veletrhu CES byla také představena ukázka spolupráce na dálku prostřednictvím zmíněných nástrojů NVIDIA Omniverse. Skupina sedmi tvůrců z celého světa během ní vytvořila krátký animovaný film.

NVIDIA Omniverse dokáže propojovat různé pracovní postupy při tvorbě 3D grafiky a nahrazuje tak lineární proces tvorby synchronizací procesů v reálném čase. Umělci se k platformě připojili prostřednictvím Omniverse Cloud.

"Nastavení demoverze spolupráce v Omniverse Cloud byl velmi snadný proces," řekl 3D grafik a držitel několika ocenění Rafi Nizam. "Bylo skvělé vidět avatary, které se objevovaly, když se lidé připojili. A uživatelské rozhraní je pro práci v reálném čase opravdu opravdu přehledné a jasné."

Díky tomu, že Omniverse používá univerzální formát grafických prvků Universal Scene Description (USD), je jejich export a import velmi snadný. "Před systémem Omniverse bylo vytváření animací náročné, o fotorealistických animacích nemluvě," říká Jae Solina alias JSFILMZ. "Místo toho, abychom museli soubory jednotlivě přeformátovávat a nahrávat, můžeme nyní vše udělat v Omniverse živě, což vede k výrazné úspoře času."

Jeremy Lightcap se pozastavil nad vizuální kvalitou virtuální scény, přičemž vyzdvihl plynulost pohyb v rámci viewportu. Scéna westernového městečka obsahovala mimo jiné přibližně 100 materiálů, 3 simulace z nástroje Houdini a také se v ní pohybovaly 3 postavy rozpohybované pomocí motion capturingu. "Nejsem jistý, kolik jiných programů by to zvládlo a ještě by vám poskytlo osvětlení pomocí path tracingu v reálném čase."

Pro Ashley Goldstein, 3D grafičku a autorku tutorialů společnosti NVIDIA, ukázka zdůraznila všestrannost technologie NVIDIA Omniverse. "Mohla jsem scénu aktualizovat a uložit ji jako novou USD vrstvu. Takže když ji otevřel někdo jiný, okamžitě měl k dispozici všechny mé aktualizace. A pokud by na scéně pracoval ve stejnou chvíli jako já, byl by okamžitě upozorněn na aktualizace a mohl by si načíst nový obsah."

Edward McEvenue alias edstudios ocenil výrazné usnadnění provádění změn v komplexních scénách. "3D produkce je velmi iterativní proces, v jehož průběhu musíte udělat stovky, ne-li tisíce drobných rozhodnutí, než se doberete finální podoby scény," řekl. "Použití path tracingu akcelerovaného pomocí RTX přímo v pracovním viewportu umožňuje tento proces značně usnadnit, protože získáte téměř okamžitou zpětnou vazbu o prováděných změnách, a to v plné kvalitě včetně osvětlení, stínů, odrazů, materiálů i postprodukčních efektů."

Podobné zkušenosti má i další autor, Shangyu Wang, pro něhož je Omniverse preferovanou platformou při společné tvorbě 3D obsahu. A Pekka Varis zase oceňuje rozvoj celé sady nástrojů. "Nové funkce přicházejí v rychleji, než je stíhám sledovat," řekl. Více zde.

Read this next