Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Quantic Dream zastavili fanouškovský převod Beyond na PC

Domluvili se po dobrém.

Interaktivní film o Jodie Holmesové obdařené speciálními schopnostmi a jejím duchovi Aidenovi patří mezi těch nemnoho her z úplného závěru minulé generace konzolí, které nedostaly převod na jiné platformy. Od dubna se sice spekuluje o portu Beyond: Two Souls na PS4 v Directors Cut edici, ale ten nebyl dosud oznámen.

Fanoušci této výjimečné akční adventury z PlayStation 3 (recenze), nástupce Heavy Rain, se proto rozhodli vzít vše do svých rukou. Pustili se na jaře do rozsáhlého projektu, který měl hru přinést na PC. Něco takového se u nejvýznamnějších first-party exkluzivit od Sony ještě nikdy nestalo, na rozdíl od situace na Xboxu, kde se moc exkluzivit neohřeje.

Na jejich stránce si nelze nevšimnout, v jak velkém stylu vše pojali, co vše už měli hotovo a jak probíhalo rozlousknutí zdrojového kódu pro jednotlivé části Beyond, i za pomoci neoficiálních utilit pro rozpakování archivu a jiného reverzního inženýrství, které je samozřejmě protiprávní.

Jak se však dalo předpokládat, konverze na PC neunikla pozornosti francouzského studia Quantic Dream, jehož šéf nyní autorům napsal. Je sympatické, že bez nějakého vyhrožování či ultimát je normálně v přátelském duchu požádal, aby práce zastavili, ačkoli jinak řekl, že vývojáře bavilo vše sledovat.

Ozval se separátně i technický ředitel studia, který nyní diskutuje o možnosti zapojení fanoušků do nějaké výpomoci. Ti se tedy nechtějí stavět na zadní a projekt převodu oficiálně ukončili, protože prý s Quantic Dream chtějí mít dobré vztahy.

Read this next