Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

RTX tech-demo od Nvidia o přístání na Měsíci

+ tiskovka o podpoře v předních aplikacích.

Nvidia dnes na konferenci SIGGRAPH 2019 vypustila nové RTX demo, kterým oslavuje 50. výročí přistání sondy Apollo 11 na Měsíci.

Watch on YouTube

Následuje tisková zpráva v kompletním znění o podpoře Nvidia RTX do předních aplikací a kterak miliony tvůrců mohou používat raytracing a AI:

Rok po uvedení technologie NVIDIA RTX™ na konferenci SIGGRAPH 2018, se z raytracingu stává nový průmyslový standard pro produktový design, architekturu, herní odvětví, efekty a vědeckou vizualizaci. Přední výrobci software představili přes 40 aplikací s technologií RTX, jež desítkám milionů uživatelů umožní využít ray tracing a AI, což bylo doposud pro interaktivní využití příliš náročné na výpočetní výkon. Patří mezi ně také sedm aplikací od nezávislých dodavatelů software (ISV) představených tento týden na konferenci SIGGRAPH.

Široké spektrum zákazníků zahrnující společnosti jako Pixar, Renault, New Balance, Woods Bagot a Siemens Healthineers používá ray tracing ve svém pracovním procesu. Hlavní herní enginy - Unity a Unreal Engine - podporují ray tracing prostřednictvím RTX a RTX technologie je také integrována do produktů specialistů na oblast "visual computing", kterými jsou např. Adobe, Autodesk, Blackmagic Design nebo Dassault Systèmes.

"Designéři a umělci po celém světě, OEM výrobci a poskytovatelé software přijali ray tracing v reálném čase a akceleraci pomocí AI jako nový průmyslový standard v produktovém designu a tvorbě obsahu," říká Greg Estes, viceprezident korporátního marketingu a vývojářských programů ve společnosti NVIDIA. "Od notebooků RTX Studio využívaných miliony kreativců po datacentra spravovaná globálními společnostmi, síla NVIDIA RTX je dostupná odkudkoliv a lze ji využít k navržení lepších produktů a vytvoření ještě více strhující zábavy rychleji než kdy dříve."

Ray tracing vypočítává každý foton světla ve scéně a jeho interakci s materiály a povrchy. Díky tomu je možné vytvořit výrazně přesnější a živější obrazy, než tomu bylo s pomocí tradiční počítačové grafiky. Platforma NVIDIA RTX, která zahrnuje softwarové nástroje i hardwarovou akceleraci ray tracingu a AI, umožňuje vůbec poprvé interaktivní ray tracing.

RTX umožňuje designérům interaktivně iterovat jejich produkt, model nebo stavbu a použít při tom realistického osvětlení včetně stínů a odrazů. Digitální umělci působící v zábavním průmyslu mohou využít stejného principu do svých animací a vizuálních efektů. Technologie RTX také může být využita na serverech pro dávkové renderování scén, které jsou příliš komplexní pro vizualizaci v reálném čase, nebo pro "light baking" - předvýpočet vzhledu textur v určitých prostředích pro využití ve hrách a dalších interaktivních vizualizacích. Akcelerace pomocí AI usnadňuje odstraňování šumu, odhad pozic a další pokročilé schopnosti, které umožní nabídnout nové funkce animátorům a dalším vizuálním umělcům.

Na konferenci SIGGRAPH uvedlo sedm předních nezávislých dodavatelů software (ISV) nové aplikace využívající NVIDIA RTX. Patří mezi ně:

  • Adobe Substance Painter: RTX ray tracing akceleruje výkon ve funkci "baking" až 192x oproti CPU.
  • Autodesk Flame: RTX Tensor jádra dramaticky akcelerují nový funkční set strojového učení v Autodesk Flame v2020.1. Zabudované analytické algoritmy strojového učení pomohou umělcům izolovat, extrahovat a modifikovat běžné objekty v pohyblivých záběrech, čímž výrazně urychlí vizuální efekty a práci při kompozici.
  • Blender Cycles: NVIDIA OptiX™ 7 společně s CUDA® značně zvyšují výkon při open source rederování.
  • Dimension 5 D5 Fusion: RTX ray tracing prostřednictvím implementace DXR v UE4 umožňuje architektům a designérům rychle simulovat věrné osvětlení a stíny.
  • Daz 3D Daz Studio: NVIDIA Iray® umožní tvůrcům vytvářet scény s interaktivním ray tracingem akcelerovaným pomocí RTX. Budou tak moci rychle vybudovat uměleckou kompozici a věrně ji renderovat.
  • Foundry MODO: RTX výkon prostřednictvím OptiX ve zcela redesignovaném MODO rendereru využívajícím path tracing nabízí značné zrychlení oproti renderování za pomoci CPU.
  • Luxion KeyShot: Ray tracing akcelerovaný pomocí RTX a potlačení šumu využívající AI umožní fotorealistické vizualizace 3D dat pro hodnocení produktového designu, marketingové účely, animace, ilustrace a další využití. To vše prostřednictvím podpory OptiX v KeyShot 9.

"Pro umělce je časově náročné vyrobit různé texturové mapy připravené a bakované pro tvorbu ve 3D. Bakery akcelerované pomocí RTX v Substance Painter jsou při ambientní okluzi až 192x rychlejší, než CPU a celkově 10x až 15x při bakování všech map," říká Sébastien Deguy, viceprezident divize 3D a Immersive ve společnosti Adobe. "Věříme, že výkon, který NVIDIA RTX ray tracing nabízí, je zásadní změnou v odvětví, díky které se značně zredukuje čas potřebný pro baking. Umělci tak mohou rychle iterovat mezi modelováním a kreslením a díky tomu rychleji vytvářet nové designy.

"AI/ML funkce v Autodesk Flame jsou akcelerovány pomocí GPU NVIDIA Quadro. Karta RTX 6000 nabízí ve Flame v2020.1 dramatickou akceleraci za pomoci dedikovaných Tensor výpočetních jader," říká Steve McNeill, ředitel výzkumu a vývoje produktů ve společnosti Autodesk.

Populární aplikace, jako Adobe Dimension CC a Chaos Group V-Ray poskytují uživatelům plynulou tvorbu neuvěřitelně realistických scén a obrazů díky RT jádrům technologie RTX. Adobe Substance Designer dokáže díky integrování RTX prostřednictvím DXR pro light baking nabídnout až 800% nárůst rychlosti ve srovnání s předchozí technologií využívající CPU.

Poslední verze DaVinci Resolve od Blackmagic Design obsahující DaVinci Neural Engine přetváří videoprodukci s využitím AI za pomoci NVIDIA AI knihoven a Tensor jader obsažených v GPU NVIDIA RTX k akceleraci inferenčního mechanismu.

"V Chaosu vytváříme produkty, které dokáží plně využít možností nejnovějšího hardware tak, aby našim zákazníkům umožnily tvořit s maximální možnou rychlostí," říká Vlado Koylazov, spoluzakladatel a CTO ve společnosti Chaos Group. "Naše nadcházející akcelerace pomocí RTX pomáhá tuto myšlenku naplnit více než kdy předtím. Umělcům totiž umožní renderovat produkční scény daleko rychleji díky V-Ray GPU a jejich výtvory prozkoumat s využitím ray tracingu v reálném čase v Project Lavina."

"Naším posláním je sdílet strhující univerzum tvorby ve 3D s každým prostřednictvím open source softwaru zdarma. Fakt, že NVIDIA k našemu cíli aktivně přispívá, je obrovským oceněním naší práce," uvedl Ton Roosendaal, předseda Blender Foundation. "Uživatelé Blender Cycles díky této spolupráci mohou využívat hardwarově akcelerovaný ray tracing na grafických kartách NVIDIA RTX."

Během necelých 12 měsíců se RTX stalo široce dostupným takřka všude. Každá významná aplikace pro 3D design na světě má příslib podpory RTX do konce roku. Celý herní průmysl je na jedné lodi s robustním ekosystémem, který zahrnuje podporu API průmyslových standardů, jakými jsou např. DirectX 12 a Vulkan, i předních herních enginů, mezi něž patří Unity nebo Unreal Engine.

Všichni hlavní světoví OEM výrobci představili systémy s RTX GPU. 27 RTX Studio notebooků a přenosných pracovních stanic vyrobených za účelem umožnit kreativní práci na cestách a poskytnout pro ni výkon na úrovni stolních PC. Nová generace vysoce výkonných RTX stanic vnesla revoluci do práce milionů designérů, umělců i vědců a výzkumných pracovníků tím, že jim umožnila vykreslovat fotorealistické scény v reálném čase a přidala funkce založené na AI.

V oblasti datacenter poskytují NVIDIA RTX servery, jež disponují plně optimalizovanými softwarovými sadami pro rendering, hry, VR a AR i profesionálními vizualizačními aplikacemi, grafické výstupy filmové kvality vylepšené za pomoci technologie RTX ray tracing při podstatně nižších nákladech na energie ve srovnání s renderováním na clusteru o stejném výkonu využívajícím pouze CPU.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

About the Author

Redakce

Contributor

Comments