Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Splinter Cell remake nečekaně představen od UbiSoftu

+ první detaily, vývojářský deník.

Kam čert nemůže, nastrčí ženskou. A když si herní výrobce dlouho neví rady s tím, jak má vlastně uchopit pokračování (viz chybějící díl na generaci PS4), vsadí na jistotu s remakem.

UbiSoft dnes všechny překvapil oficiálním ohlášením Splinter Cell remake, jehož vývoji dal zelenou. Primárně ve o něj postará studio v Torontu, které stálo za Far Cry 6 a předdtím za Blacklist.

Hra původně z roku 2002, kdy vyšla nejprve exkluzivně na první Xbox (a později na PS2, GameCube a PC), má být přestavěná od základů na Snowdrop enginu, čili žádný obyčejný remaster. Nýbrž ta samá technologie, na níž poběží Avatar: Frontiers of Pandora či Star Wars titul (dříve The Division). S hratelností a grafikou nové generace, dynamickým nasvícením a stínováním.

Na projektu pracují někteří stejní tvůrci jako před 19 lety. Zdůraznili, že jsou teprve na úplném počátku vývoje, leč chtějí, aby zůstal zachován duch originálu, stejně jako jeho identita.

Některé části designu se sice přizpůsobí moderní době, ale nikoli levely, ty budou stále lineární, rozhodně žádný otevřený svět (to asi až ten spekulovaný přespříští Splinter Cell?).

"Máme nový engine, stejně tak máme před sebou životní cyklus nových konzolí, čehož obojího chceme využít a nezůstat po technické stránce zaseklí v minulosti," řekl jeden z producentů. Rádi by navázali na motto předlohy, která redefinovala stealth žánr, a převedli to pro dnešní moderní publikum.

Jak říkají, to bude muset opět pečlivě obhlédnout situaci, připravit si plán dalšího postupu, využít své gadgety a přechytračit nepřítele svou kreativitou, což bude velmi odměňující.

Zatímco předešlé díly série byly v otevřenějším světě, kde se vaše rozhodnutí více rozptýlila, tady bude prý hrát roli každý dosažený metr. Heslem remaku má být "respektujte své brýle pro noční vidění". A také respekt fanoušků původní hry.

Autoři se pokusí inovovat v oblastech, jako jsou animace, umělá inteligence, zvuk, hra světla se stíny... ale teprve vše zatím prozkoumávají a ptají se, co jim vlastně dává smysl, takže datum vydání neznáme, avšak stihnutí 20. narozenin značky ve 2022 by bylo fajn.

Watch on YouTube

Read this next