Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Taktická akce přišla o vydavatele asi kvůli misi se střelbou ve škole

Kontroverze okolo Ready or Not.

Design her okolo skutečných událostí může být extrémně citlivou záležitostí, dokázala už před lety vojenská střílečka z Iráku, Six Days in Fallujah.

A upřímná odpověď na dotaz někoho na Redditu občas může mít dalekosáhlé konsekvence. Ačkoli zúčastněné strany popírají, že prý toto nebylo příčinou sváru, navenek to vypadá jinak.

V nyní už smazaném příspěvku se náhodný hráč ptal Void Interactive, jestli bude mít hra Ready or Not misi se střelbou ve škole. Dostalo se mu odpovědi ve stylu "to si pište, že ano".

Asi přesně to bylo rozbuškou pro oficiální ukončení spolupráce mezi tímto studiem a vydavatelem Team 17, které bylo oznámeno nezvykle během vánočních svátků. Obě strany si vzájemně poděkovaly a popřály hodně štěstí do budoucna.

Taktická týmová střílečka inspirovaná původními Rainbow Six či SWAT tedy musí najít nového partnera nebo vyjít tzv. na vlastní triko pouze na digitální distribuci. Dříve slibovala, že postaví před hráče výzvu, kdy se musí vypořádat s nepříjemnými situacemi.

Watch on YouTube

Early Access verze Ready or Not vyšla 17. prosince. Její tvůrci vyloženě nepopřeli absenci školní mise, namísto toho přišli s obsáhlým vyjádřením, kde se obhajují a vysvětlují, kterak hodlají uchopit složitá témata s patřičnou citlivostí.

"Nedávno jsme museli připomenout členům týmu, aby diskutovali herní materiál s obezřetností," což zní jako jasná reakce na celou kauzu.

Prý také úzce spolupracují s úřady, aby hra byla nejvíce realistická, jak to je jen možné. Zejména v USA se ovšem takový námět vůbec nezamlouvá, protože tam k incidentům se střelbou ve školách dochází poměrně často a hra umožňující takové věci by mohla být považována médii za trenažér či motivaci k příštím obdobným útokům.

Read this next