Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Tvůrce filmových efektů odhaluje recept na fotorealistickou zvířecí srst

Díky NVIDIA Studio ji tvoří až 6x rychleji.

Massimo Righi má za sebou dvacetiletou praxí ve filmovém průmyslu, získal několik ocenění a je autorem mnoha příspěvků do špičkových publikací pro umělce. Spolupracoval také se známými institucemi, jako jsou Autodesk, Discovery Channel, Google, Netflix nebo Světový fond na ochranu přírody.

Rodilý Ital dnes žije v Thajsku a svou lásku nejen k tamní přírodě dokládá portfoliem fotorealistických zvířat, při jejichž tvorbě využívá řadu nástrojů akcelerovaných pomocí GPU. Výjimkou není ani jeho projekt Waiting for the Year of the Tiger.

Při jejich ztvárnění využívá řadu nástrojů, včetně již známých ZBrush nebo Adobe Photoshop. Nejdůležitějším je však software pro tvorbu 3D grafiky Autodesk Maya.

Righi dává přednost dosažení vysoce fotorealistického vzhledu s detailní srstí, vytvořenou pomocí nástroje XGen Interactive Groom Editor právě pro Maya. "Než začnu, je velmi důležité prostudovat pohyb srsti. Abych se mohl rozhodnout, kolik popisů tohoto chování budu potřebovat," představuje autor práci na jednom ze svých posledních projektů. "Například tygr byl vytvořen s desítkou takových popisů, patří mezi ně hlavní část těla, hlava, tváře a vousy."

K samotnému rozpohybování používá tzv. spline primitives - předdefinované tvary, kterým lze snadno ručně definovat a upravovat vodítka pohybu. Výtvarník si s nimi může pohrávat a testovat je v reálném čase, dokud nedosáhne požadovaného výstupu. Pak může srst složenou z milionů těchto tvarů "zapéci", tedy jejích chování předpočítat pro snazší práci v dalších krocích procesu. Celý proces je díky využití GPU GeForce RTX 3080 v notebooku Lenovo až šestinásobně urychlen, což šetří drahocenný čas.

Podle Righiho je pro zachycení podstaty realistického pohybu rozhodující správné vyladění drobných detailů. "Stejně důležité je i prozkoumání anatomie," říká. "Abyste získali správné tvary a vytvarovali každý detail, musíte tomu věnovat čas a studovat."

Proces tvorby celého projektu zpracovává poslední "In the NVIDIA Studio" blog zde.

Read this next