If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

UbiSoft odstranil trailer o inovativních sběratelských předmětech do her na bázi NFT

Nasbíral hodně palců dolu.

Bylo to prezentováno jako báječný a originální počin, který vzešel ze strategické inovativní laboratoře francouzského výrobce. Jenže se ukázalo, že hráči jsou na podobné věci, které nemají daleko k lootboxům či mikrotransakcím, asi poněkud alergičtí, jakkoli čerpají z moderních trendů.

UbiSoft Quartz (zatím v betě) jsou vůbec první "hratelné" předměty do her na bázi NFT, které nejprve přichází do Ghost Recon Breakpoint (a později do dalších titulů od této firmy).

"NFT je zkratka ze slovního spojení non-fungible token, což lze přeložit jako nezastupitelný token. Takový, který je jen jeden a nejde s ničím zaměnit, na rozdíl od běžných měn i kryptoměn, kdy jeden dolar či bitcoin je zaměnitelný za jiný dolar či bitcoin. NFT si můžeme představit například jako sportovní sběratelskou kartičku, která byla vydána jen v jednom exempláři. Když ji směníte za jinou, dostanete odlišnou kartu s jiným sportovcem," popisují nový fenomón NFT na CC.cz.

Hráči v Ghost Recon mohli od minulého týdne ve vybraných zemích sbírat tzv. Digits, tedy unikátní bonusy, která jim dají sběratelské dopravní prostředky, zbraně či kusy výbavy (obvykle jen kosmetické úpravy). Ty jinak mají být vypouštěny jako součást speciálních edic her.

UbiSoft si to představoval tak, že hráči budou nadšeni ze sběru těchto unikátních předmětů do herních světů v jeho AAA titulech a budou je mezi sebou prodávat či vyměňovat na tržištích od třetích stran. Každý tento předmět, který normálně vidí i ostatní hráči při hraní, má ověřitelný certifikát pravosti založený na blockchainu, takže se nedá ukrást či zfalšovat a nejvíce zarytí fanoušci se tak v mulťáku mohou odlišit od těch ostatních.

Avšak oznamovací trailer, který koncept UbiSoft Quartz přibližoval, se vůbec nesetkal s pochopením. Za úvodní dny nasbíral přes dvacet tisíc palců dolu (líbil se jen asi pěti procentům diváků), což posléze firmu donutilo ho raději odstranit z viditelných videí na YouTube. Nadále si ho mohou přehrát pouze ti, kteří znají přímý link na YT kanál Ubisoft North America, upozornili VGC.

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments