If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Unreal Engine 5 demo jelo v 30fps a se starým harddiskem by bylo mnohem horší

Dle Epicu bude nextgen "kvantovým skokem" + druhé video.

Včerejší tech-demo Lumen in the Land of Nanite bylo tou nejlepší možnou reklamou na PlayStation 5 a lehce strčilo do kapsy veškeré dosavadní předváděčky her na Xbox Series X.¨

Jeden dozvuk jsme tu už měli v noci - PS5 je lepší než nadupané PC, říká šéf Epicu - a nyní se k populárnímu tématu ještě vrátíme.

Neobsahovalo raytracingové efekty a běželo jen v 30 snímcích za vteřinu v rozlišení 1440p (upscalovaném do 4K). Tato volba Epicu a Sony jasně hovoří o jejich prioritách pro nextgen tituly: čili zatím kašlat na vysoká rozlišení i na framerate, ale zaměřit se na znatelně vyšší kvalitu grafiky.

Tady je dvouminutová zkrácená verze s vypíchnutím hlavních vlastností Unreal Engine 5:

Původní plán Epicu byl, že toto demo přiveze Epic na březnovou konferenci GDC 2019, kde si ho účastníci měli i sami zahrát, ale kvůli koronaviru se vše pozdrželo. Nicméně ta létající sekvence v závěru je pouhou cutscénou (neinteraktivní), protože se Sony nelíbilo, že by šlo jinak demo snadno rozbít či shodit (letěním s postavou někam mimo prostor) a zjistit tak něco tajného o PS5.

Tim Sweeney doplnil, že demo by teoreticky mohlo být vyrenderováno i na stroji se starým harddiskem (bez SSD), ale muselo by mít výrazně méně detailů. Jejich cílem s Unreal Engine 5 je, aby tam vývojáři naimportovali grafické podklady v nejlepší kvalitě, jak to jen jde, a ty se pak automaticky přizpůsobí hardwaru, na kterém je hra spuštěna, včetně mobilů.

Když se PC Gamer zeptal, jak by to jelo na RTX 2070 Super, technický ředitel Kim Libreri z Epicu odpověděl, že by výkon byl velmi dobrý, ale vedle silné grafické karty musíte bezpodmínečně mít i SSD disk.

"Podíváte-li se na předešlé generace konzolí, museli jste často zápolit s magnetickými disky, které byly tím nejslabším článkem a proto jste nemohli vykouzlit scény jako tato. Klidně jste mohli mít překrásnou grafiku v určitém levelu, pak následovalo dlouhé loadování, a pak zase další hezká pasáž. To všem kazilo herní zážitek. Proto se s nextgen snažíme o hladce přecházející pokračující světy a aby je mohli udělat všichni vývojáři," vysvětlil Sweeney.

Unreal Engine 5 prý bude pro tvůrce i hráče představovat "kvantový skok" v herním zážitku. Má jít o takový pokrok, jako by šlo rovnou o posun mezi dvěma generacemi naráz. Hráče zkrátka dle Epicu čekají světlé zítřky, nejen na PS5 od Sony (se kterou spolupracovali dlouhou dobu velmi úzce), ale na všech nextgen platformách.

Comments