Skip to main content

Zakladatelka Assassina kutí rozvíjející se onlinovku s architektem PlayStation 5

Také Platinum Games přechází na hry coby živé služby.

Vysoká částka, kterou Sony zaplatila za Bungie, hovoří jasnou řečí: Hry jako živé služby typu Destiny či Rainbow Six Siege budou do budoucna velkou věcí.

Jednou z těch 10 "GAAS" (Game as a Service), které chce mít Sony v provozu za pár let, je projekt od Jade Raymond, zakladatelky série Assassins Creed a později šéfky obsahu streamovacího Google Stadia či zrušené hry od EA Motive.

Její studio Haven Entertainment v Quebecu kutí novou značku exkluzivně pro PlayStation 5 a také pro PC. Z interview pro LeDevoir.com máme první detaily:

Bude to hra v persistentním, škálovatelném a neustále se vyvíjejícím online světě. Na tom, aby se z konzole PS5 vymáčklo maximum, spolupracuje s jejím architektem Markem Cernym, který sdílí své znalosti s programátory (do studia přešly desítky zaměstnanců z Google).

Sony prý požádala Haven dokonce hned o tři hry, ale skromně se rozhodli zatím soustředit na jedinou, kterou jim financuje.

Podobně uvažuje japonské studio PlatinumGames, tvůrci Babylon's Fall, Bayonetta, Vanquish či MGS Revengeance.

Jejich šéf Atsushi Inaba řekl, že příští tituly budou jiné než ty předešlé. Změna bude v tom, že mají mít delší trvanlivost, aby si je hráči užili déle než jen jedním průchodem sice dobře designovaného levelu, ke kterému se však nikdo nevrátí.

Předpovídá, že tato změna bude nezbytná vzhledem k trendům na trhu v příštích pěti letech, ačkoli to bude vyžadovat vyšší a riskantnější investice do vývoje.

Read this next