Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Preview Dark Souls 2

O herním světě, grafice, autorech i zjednodušení.

Britský EDGE přinesl na dvanácti stranách slibované informace o herní náplni Dark Souls 2 oznámeného před týdnem. U preview nejsou žádné in-game obrázky, ale redaktor z něj viděl deset minut. Co do nasvícení a plynulosti animací prý urazil značný krok vpřed, že "si pocitem nextgenu nezadá s Watch Dogs nebo Star Wars 1313" a že "grafika šokovala přiblížením filmečku", s nímž hra sdílí modely.

Pokračování se kutí už od září 2011 (paralelně s DLC či PC konverzí) a nyní je z něj hotovo teprve 25%. Takže dle EDGE dost možná nestihne vydání v roce 2013, i kvůli záměru neopakovat patchování jako minule a vydat hru až v hotovém stavu. Duchovní otec série Miyazaki je skutečně jen supervizorem, protože dělá na plný úvazek na nějaké nové hře, o které zatím nesmí nic říct.

Prý ho mrzí, že v této roli ani nemůže mluvit do designu dvojky a jen ji občas zkontroluje. Šlo o rozhodnutí vynucené vedením Namco a FromSoftware se snahou posunout sérii dál s někým novým. Následníci Tomohiro Shibuya a Yui Tanimura se dříve podíleli na neznámém Another Century's Episode, ale nechali si od předchůdce poradit např. s návratem k serverově založenému PvP režimu.

Dark Souls 2 má být přímým pokračovatelem a mít herní svět (zatím bezejmenný, ale není to Lordran) téměř stejně rozlehlý jako minule, jen bude více napěchovaný obsahem a oblastmi zájmu. Při navrhování mapy mají designéři za cíl vymyslet prostředí a nápady, které neexistovaly v předešlých dvou Souls hrách. Zdejší svět bude nadále velmi nebezpečným místem, nicméně plánují se do něj prvky, které "pomohou hráče vést". A tím začínají vyskakovat ty červené vykričníky, o kterých se mluví od nechvalně proslulé citace.

Tomohiro Shibuya

Příběh a zprávy na obrazovce mají být méně lstivé a spletité, ale zároveň v nich budou nějaká skrytá tajemství, která půjde lehce minout. Systém Covenantů, což v Dark Souls bylo něco jako frakce po přísaze specifické NPC postavě, má být v druhém dílu mnohem jasnější a přístupnější. Shibuya pro Edge rovněž prohlásil, že by chtěl vylepšit akční část hry, čerpajíce přitom ze zkušeností, které získal v tomto žánru v minulosti.

Rád by implementoval systém, který vám zpětně odhalí a nechá prohlédnout stopy, jež jste se během hraní postupně dozvěděli, ale nevšimli jste si jich. Každopádně hráčova schopnost analyzovat sám různá vodítka definuje obtížnost i to, jaké výzvy mu budou později dostupné. Na začátku Dark Souls 2 má mít hráč omezené možnosti, aby snáze pochopil a naučil se nové principy (tzn. tutoriál), a až po uplynutí určité doby se mu zpřístupní "plnohodnotný zážitek".

Dark Souls 2 vyjdou pro PS3, X360 a PC, o čemž by mělo mluvit samo za sebe, že předváděčka běžela na nadupaném notebooku.

Read this next