Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Jak předejít bombám? Steam zavedl historický graf uživatelských recenzí

Reakce na kauzy.

Je to přesně týden, co přívrženci YouTubera zaplavili produktovou stránku Firewatch na Steamu negativními recenzemi. Nemělo to žádné dočinění s kvalitami této starší hry, ta se pochopitelně ze dne na den nezhoršila. Šlo jen o takovou pomstu a vyjádření nesouhlasu s tím, že tvůrci donutili PewDiePie odstranit starší videa kvůli jeho rasistickému vyjadřování (pokud by DMCA uplatnila ještě dvě další studia, jeho kanál nadobro končí).

Valve si téhle kauzy samozřejmě všimli a promptně zavedli nové řešení, která má zpřehlednit historický vývoj u uživatelských recenzí na Steamu.

"Proč je tzv. review bombing problémem? Na jednu stranu jde o lidi, kteří plní účel uživatelských recenzí - sdělit ostatním svůj názor, proč by si měli či neměli hru koupit. Jenže jsme zaznamenali, že často toto bombování nijak nesouvisí s kvalitami samotné hry. Spíš to bývá třeba tím, že se vývojáři k něčemu citlivému vyjádří na sociálních sítích, nebo jejich rozhodnutí ohledně jiných platforem atd. Mnoho z těchto důvodů nemá nic společného s hodnotou samotné hry, jen to vyjadřuje naštvání zákazníků," vysvětluje na blogu Alden Kroll z Valve.

Nově zavedený graf, který zobrazuje poměr negativních a pozitivních uživatelských recenzí od vydání hry do současnosti. Pro potenciální zájemce je tak snazší postřehnout, že občas došlo k nějakým vlnám a vygooglit si příčiny. Pokud se však ten poměr vrátí po určitém čase zpět, až napíší své názory noví kupující, až po skončení nějaké kauzy, signalizuje to, že šlo je no bombování a že není nutné se nějak extra znepokojovat ohledně zhoršené úrovně hry - na rozdíl od situace po špatném updatu či designových změnách, které se komunitě nelíbí a dává to tam najevo.

Read this next