PREVIEW Battlefield V z novinářské předváděčky

Destrukce, stavění, válečné příběhy, vaše parta a propojené bitvy.

Ještě před dnešním slavnostním odhalením pozvali EA včera vybrané novináře včetně Eurogameru na privátní dvouhodinovou prezentaci Battlefield V (Alza.cz), aby byl dostatek času napsat toto preview v předstihu. Dozvěděli jsme se tam mnohem více informací, než přineslo živě vysílané odhalení pro veřejnost, i to, čím se hra inspiruje od momentálně nejpopulárnějších stříleček na světě, od Fortnite a PUBG.

Přesně jak se vědělo dopředu, Battlefield V se skutečně odehraje během druhé světové války. Tedy v období, které posloužilo jako předloha prvnímu dílu série (2002) a naposledy Battlefield 1943 (2009). "Všichni z nás jsme moc toužili se do této éry vrátit. Chtěli jsme jít do doby, která fenomén Battlefield odstartovala. Jde tedy o návrat ke kořenům, ale s novými možnostmi," komentoval to na akci Lars Gustavsson, kreativní ředitel z DICE a producent původních her.

Cílem Battlefield V je, abyste v něm zažili nečekané uchopení tématu druhé světové války - prý dosud nespatřené, ještě nedovyprávěné a ve hrách se nevyskytující scénáře, které jdou mnohem dál než obvyklé vylodění na pláži v Normandii, jak to už pomalu nudí z nespočtu jiných titulů. Proto se tady ve vzájemně přímo nesouvisejících válečných příbězích několika osob (singleplayerové War Stories po vzoru Battlefield 1) ocitnete za hranicí polárního kruhu v Norsku, jindy zase na francouzském venkově, ve zdevastovaném Rotterdamu i v severoafrické poušti. Možná vám tyto lokace budou připadat už krapet okoukané, leč tvůrci slibují, že tam dostanete něco nového, přičemž vše má být inspirované reálnou historií (byť s určitými překrouceními a nadstavbou).

Odhalující trailer nám ukázal dechberoucí filmový pohled na nový, speciální režim Combined Arms, což je kooperativní zážitek pro čtyři hráče s procedurálně generovanými misemi. Navržen má být tak, aby dokázal zabavit i nováčky a šlo pro ně o takové přemostění mezi singleplayerem a multiplayerem. Je to zeštíhlená verze otevřeného hřiště z Battlefieldu, s menšími jednotkami (klidně to však ale můžete zkusit i osamoceně) a stanovenými úkoly. Opět s chaosem typickým pro tuto sérii, při zachování věrnosti filozofii, která definuje každý prvek Battlefield V.

Klíčem k úspěchu zde má být týmová souhra, což je evidentní od prvního momentu, co jste se svým týmem vrženi do multiplayerového zápasu. Schopnosti jednotlivých postav jsou hodnotnější než dříve, protože na bojišti nenajdete moc zásob. Krom toho budete disponovat méně střelivem než v předešlých dílech, ani se nebudete moci sami uzdravit (resp. nepůjde to bez medika zpět na 100 procent), jedině pokud se medik vyskytuje někde poblíž. A když zemřete, namísto přenesení do pohledu na mapu z ptačí perspektivy tentokrát budete mít kameru za ramenem svých týmových parťáků. To abyste viděli, jestli jsou právě v nebezpečí či v pohodě, což má také posílit vaše pouto s nimi v bitvě.

Série Battlefield vždy excelovala v tom, že jste měli pocit, že jste tak nějak "opravdu" přítomni přímo v herním světě - ať už jde o zničitelné dveře v Battlefield 1 nebo přeskakování překážek v minulých dílech. Pětka v tomto směru nabídne výrazný pokrok. Nově se můžete naklonit stranou, zatímco nové animace zajistí, že uvidíte zvedat vlastní nohy v situacích, jako třeba běh vodou či sklouznutí se bahnem. Výbuchy vás odhodí o kus dál a díky předělanému systému pohybu tu budou nové cesty, jak se přesouvat po bojišti a takticky manévrovat. Jinde si zase všimnete, jak se vysoká tráva okolo vás hýbe, když v ní procházíte. Nebo nakloníte křoví, když skrz něj projdete, případně větvve stromu zůstanou viset na korbě tanku - jinými slovy, budete muset stejně dobře umět číst prostředí, jako se koukat po výskytu nepřátel.

Ve hře budou i jiné výhody tohoto pocitu z větší fyzické přítomnosti. Například pokud oživujete ostatní postavy, můžete je nejprve odtáhnout do bezpečí. Zatímco se rozhlížíte, jestli se okolo nenacházejí týmoví parťáci s vhodnými perky, budete veškeré činnosti dělat fyzicky namísto magické aury. Takže lékárničky dostanete přímo do ruky od medika, jindy musíte skutečně navštívit zásobovací stanici, abyste získali další střelivo.

Nejlákavější na tom je, že budete schopni postavit různá opevnění díky novému budovacímu mechanismu ve hře. Ten bude přístupný všem třídám postav, což působí jako inspirace ve Fortnite, jen třída Support dovede stavět rychleji. Takže pokud vám třeba něco zničí cizí tank, můžete to pak zase znovu postavit. Je to částečně i taková odpověď na věčné remcaly, kteří vždy nejprve volají po co největší destrukci prostředí, ale pak si zase hned stěžují, že na bojišti vlastně nic nezbylo. Stavbu - nečekat nějaké mrakodrapy, jde spíš jen o vztyčení zdi v rozbořených budovách - provedete postupně za pomoci pytlů s pískem a snad i dalších materiálů, namísto magického objevení rovnou výsledku před vámi. Ano, zpět tedy bude destrukce prostředí, kterou si fanoušci tak oblíbili v podsérii Bad Company 2. Ovlivnit to má taktiku jak útočníků, tak obránců.

Největším novým režimem Battlefield V se hned od startu stanou Grand Operations, což je taková evoluce Operations módu z Battlefield 1. Bitvy se v něm nyní odehrají během čtyř fiktivních dnů a probíhají v několika různých módech, v nichž musíte zvítězit. Příklad pro lepší pochopení? Tak třeba válčíte o Rotterdam: v první den jste v kůži výsadkáře, kde nejprve provedete výsadek v tu správnou chvíli z letadla a pokusíte se infiltrovat nepřátelskou oblast, abyste se zbavili dělostřelectva, které vám způsobuje škody. Váš úspěch či neúspěch v této misi pak určí, kolik respawnů máte jak vy, tak váš tým, v druhý den probíhající bitvy. Pakliže přes módy Conquest či Assault dosáhne až do čtvrtého dne, budete v něm hrát režim Final Stand, v němž je náhlá smrt bez jakýchkoli respawnů a každá smrt se tam počítá.

Bohužel, předpokládaný a momentálně oblíbený režim Battle Royale zde absentuje (na rozdíl od Black Ops 4) a studio DICE o něm zatím nechce mluvit. Je však pravděpodobné, že do hry přibude někdy časem. Vyplývá to už jen z výroku vývojářů, že "mód Battle Royale by se sem přirozeně hodil". Pokud se tak později stane, bude to zcela zdarma, protože - a to je další zásadní novina - Battlefield V se kompletně zbavuje Premium Pass (Season Pass), který hráčům dlouhodobě nepřál a rozděloval komunitu. Nové režimy a nové mapy budou do hry přibývat coby součást Tides of War, což je název pro dlouhodobou online službu, která nabídne časově omezené události s unikátními odměnami (ta první Fall of Europe v listopadu). To znamená, že mikrotransakce zde budou, ale tvůrci se po fiasku se Star Wars Battlefront 2 moudře rozhodli, že tentokrát budou jen kosmetické.

Do hry je jinak slíbena větší míra přizpůsobení postav - a to celé vaší party (Company), tedy vaší jednotky vojáků, se kterými hrajete v co-opu i multiplayeru. Vaše volby mají hrát roli. Můžete jim změnit tvář, pomalovat ji, obléct do různého oblečení, vybavit rozličnými věcmi (které získáte postupně během hraní), a dokonce si budete moci zvolit i pohlaví vašeho vojáka. Přizpůsobitelné budou i zbraně a dopravní prostředky. To, jak rychle se budete posouvat vpřed, záleží na vašich úspěších napříč všemi herními režimy. Loot-boxy tu nenajdete v žádné náhodně fungující formě, ujistili DICE..

Battlefield V vyjde oficiálně 19. října 2018 pro PC/PS4/X1, čímž se moudře vyhne Red Dead Redemption 2. Kdo si předobjedná Deluxe Edici, bude moci začít hrát s třídenním náskokem už 16. října. První možností pro zapojení se do BFV (byť nikoli ještě plné verze) budou služby EA Access či Origin Access už 11. října.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (13)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna