Že je Xbox Game Pass možná až přespříliš výhodný, o tom se napsalo mnoho. Ale je s ní spojen ještě jeden aspekt, o němž se dosud moc nevědělo.

Od doby, co je nějaká hra na tuto službu přidána, zvedne se čas trávený v ní hraním o 20 procent. A celkově lidé hrají různé tituly z nabídky o 40 procent více než předtím.

Prozradil to Matt Percy, šéf plánování Game Pass z Microsoftu, pro deník The Sydney Morning Herald.

Navíc je tady ještě jedna věc, ve které je služba - neoficiálně přezdívaná jako Netflix pro hráče - hrozně užitečná pro všechny:

"Lidé jsou přitahováni velkými sériemi a věcmi, které znají. Nicméně s Game Pass jim dáváme ochutnat mnohem více pestrých věcí. Takže třeba přijdou pro Halo, ale pak zjistí, že se jim líbí Ashen, o němž dosud nevěděli. To je opravdu báječné pro celou platformu".

1

A pak tady jsou prý menší hry, které by si mnozí za plnou cenu nekoupil. Typicky Human Fall Flat, fyzikálně založené puzzle, které se bezvadně prodávaly na PC, ale na konzoli moc nefrčely. Avšak po přidání na Game Pass zažila hra obrovský zájem s třemi miliony nahraných hodin a 40 procent z těchto lidí nikdy předtím nehrálo jakoukoli puzzle hru.

Když na službu přidají nějakou novou hru, aktivní hráčská základna se zvýší zhruba dvakrát, ale u starších her se zvedne až šestrkát. Tato větší základna pak představuje příležitosti pro monetizaci - více lidí se začne zajímat o celou sérii či o placené přídavky.

Vydavatelé prý také používají Game Pass pro svůj marketing: např. přidáním DOOM a RAGE před vydáním RAGE 2 a DOOM Eternal. Předobjednávky se prý takto průměrně zvednou o 25 procent. Microsoft nicméně zopakoval, že s touto službou nemá ambice nahradit krabicové verze či běžný prodej, chápe ji jen jako alternativu.

Reklama

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director