Ke stažení už nyní je The Matrix Awakens s přestřelkou na dálnici a pohybem po obřím realistickém městě

Vyzkoušejte si opravdový nextgen zážitek aneb co dokáže Unreal Engine 5.

Není to plná hra v pravém slova smyslu, je to hlavně reklama na film Matrix Resurrections a už jsme o tom jednou psali, ale zaslouží si to i tak pozornost.

Od dnešního časného rána je totiž na obou konzolích poslední generace zdarma ke stažení technologické demo The Matrix Awakens. Ukazuje budoucnost her a vyprávění filmových zážitků aneb co se stane, když se zkombinuje výkon PlayStation 5 či Xbox Series se sílou Unreal Engine 5. Naplno využívá hardware v konzolích, resp. jejich rychlý SSD disk, CPU i GPU.

Můžete se zde svobodně projít v obrovském propracovaném městě ve fotorealistické grafice, s raytracovanými stíny a možností změny denní doby. V připomenutí slavné scény ze starého dílu filmového Matrixu si zase užijete hratelnou přestřelku mezi jedoucími auty na dálnici, přičemž vše má být plně dynamické a neskriptované (díky filmové kvalitě a simulaci destrukce v reálném čase). Herci Keanu Reeves a Carrie Anne-Moss tady účinkují jako digitální repliky živých bytostí.

1
2

Zdejší otevřené město má díky procedurálnímu generování 16 kilometrů čtverečních a je tam sedm tisíc budov, přičemž každá je složena z milionů trojúhelníků a opatřena značkami, nepořádkem atd. Křižovatek je tady přes 1200, narazíte i na 45 tisíc zaparkovaných aut, z nichž většina je ovladatelná, a 260 kilometrů silnic a 512 kilometrů chodníků.

Toto bohaté, komplexní a živé prostředí prý mohlo vzniknout jedině díky funkcím Unreal Engine 5, zejména streamovacímu řešení Nanite, což je systém pro geometrii a vysokou úroveň detailů. Nad vším se můžete proletět z ptačí perspektivy nebo potkat uvěřitelně vypadající postavy.

11
12

Demo má být nově nastavenou laťkou pro interaktivní obsah na současných konzolích a PC. Provoz na ulici nemá být jen spontánně generován dle toho, kam se hráč zrovna dívá, nýbrž má jít o výsledek globální simulace, která je neustále vyhodnocovaná umělou inteligencí na pozadí. Jinými slovy, vše v prostředí reálně existuje, ať už se na to právě koukáte nebo ne.

Ze všeho má mít člověk uvěřitelnější pocit, protože to je počítáno v reálném čase, nikoli nějakými zkratkami pro usnadnění výpočtů, jako se to běžně používalo ve hrách doposud. Pomáhá tomu také Lumen, systém globální iluminace, který řeší nepřímé nasvícení, ať už jde o suché či mokré povrchy, které působí více fyzicky než dříve. Hráči zde jinak mohou upravit úhel nasvícení od slunce a okamžitě vidět, jak se to projeví na grafice. Nechybí ani experimentální noční mód, slíbil PS Blog.

13
14

Na The Game Awards také byla nová minutová ukázka z příbuzného filmu, který bude mít premiéru už za pár týdnů:

Reklama

Přeskočit na komentáře (2)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director  |  jaydeecz

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (2)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna