If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Battlefield 4 od prosince na AMD pofrčí přes rychlejší grafické rozhraní

Magické slůvko Mantle ulehčí konverze z nextgenu na PC a zajistí nezávislost na Windows, čehož se chopí už i Call of Duty.

Na první pohled nenápadná a přehlížená událost, kterou AMD představilo novinářům na Havaji, avšak dost pravděpodobně bude mít dalekosáhlý dopad na herní branži i na celý lineup budoucích titulů od Electronic Arts poháněných Frostbite 3 enginem. Může to úzce souviset s oznámením SteamOS a pozvolným odklonem od Windows coby hlavní herní platformy na PC, resp. aby vývojáři už nebyli nadále závislí na DirectX jen ve Windows.

Battlefield 4 dostane někdy v prosinci letošního roku, tedy zhruba měsíc a něco po vydání, volně šířenou automatickou aktualizaci, která by měla z vašeho počítače s Radeonem nově vyždímat maximální výkon. Tím magickým slůvkem, které to zařídí, je Mantle - úplně nové programovací rozhraní podobné konzolím pro vysoký výkon grafiky na PC. Vyvinuté AMD ve spolupráci se studiem DICE, avšak otevřené i jiným platformám, čili teoreticky nic nebrání v jeho funkčnosti i na kartách Nvidia.

Namísto standardního běhu přes DirectX 11 tedy po updatu bude Frostbite 3 engine v Battlefield 4 na Radeonech renderován defaultně právě přes Mantle. To slibuje vysoký výkon procesoru s paralelními výpočty na všech osmi jádrech, i zajistí, aby GPU nebylo zdržováno pomalým CPU. Důvodem je velmi optimalizované využití grafického čipu nenáročným ovladačem na nízké úrovni přístupu k hardwaru, takže vykreslování obrazu může být až devětkrát rychlejší.

Prý dá vývojářům přímý přístup k využití všech schopností hardwaru, což pak umožní snadné převody z next-gen konzolí na PC, i z her na rozhraní DirectX na Mantle. První hrou na něm bude právě Battlefield 4 a dnes se nechal slyšet technický šéf Infinity Ward, že oni budou Mantle v Call of Duty podporovat též, ačkoli to asi pro ně bude více práce, než kdyby šlo jen o rozšíření OpenGL či D3D.

Comments