If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Eurogamer Awards

Jedenáct národních poboček zvolilo nej hry výstavy.

Největší herní veletrh v Evropě o víkendu skončil a překonal veškerá očekávání. 458 vystavovatelů, 120 tisíc metrů čtverečních výstavní plochy, 4 tisíce žurnalistů a 245 tisíc návštěvníků z řad veřejnosti - to jsou čísla, která by si na první ročník v Kolíně nad Rýnem předem tipl málokdo. GamesCom byl výživný i co do počtu na něm oznámených novinek, v čemž výrazně překonal červnové E3 v Los Angeles. Stačí vzpomenout například na Fable III, Napoleon Total War, Guild Wars 2, Crysis 2 nebo datadisky k Age of Conan a ArmA 2. A to ani nemluvíme o oznámení nového Slim modelu PlayStation 3 či zlevnění její původní verze, což jsou události zásadní pro vývoj celého herního průmyslu (o tom všem v GamesCom speciálu).

Nápad vyhlásit nejlepší hry výstavy podle redakcí Eurogameru přišel poměrně pozdě. Kolega z německé pobočky ho vznesl až v polovině srpna, ale všem se zamlouval a prodiskutování hlasovacích mechanismů netrvalo déle než pár dnů. Velkou inspirací zde byla hudební soutěž Eurovision. I s ohledem na nedostatek času a snahu o přehlednost jsme vybrali velmi jednoduchá pravidla.

Redakce a do Kolína vyslaní reportéři každé národní pobočky Eurogameru sestavili svůj žebříček pěti nejlepších her na GamesComu. Hlasy se v neděli poslaly do britské centrály, ta jim přidělila body a poté zkompilovala výslednou TOP 5 za celou síť Eurogamer. Resp. celkového vítěze a čtveřici nominovaných (protože některé hry na dalších místech získaly shodně hlasů a ani dodatečný rozstřel mezi editory nepřinesl rozuzlení). Jelikož mutací EG po celé Evropě funguje nyní už jedenáct (naposledy po nás před pár měsíci přibylo Dánsko a Belgie), vznikl z toho docela slušný vzorek nejočekávanějších her od expertů v oboru, kteří se nenechají opít rohlíkem.

Nejlepší hra GamesComu podle českého Eurogameru: Heavy Rain

Výjimečným konceptem i nápady zcela jednoznačný nástupce Fahrenheitu. Jak ukázala nová mise ze supermarketu, opět plná mnohaličných rešení, výtečných akčních scén i vyvedených dialogů plných emocí, takřka nerozeznatelných od skutečnosti. Ač unaveni po celém dni běhání po výstavišti, dokázal Heavy Rain přikovat k obrazovkám naše reportéry na dlouhou dobu, během níž zkoušeli alternativní řešení problémů (více ve videu).

Další pořadí

Star Wars The Old Republic - přesvědčilo o svých kvalitách hned nadvakrát. Nejprve představením nové hratelné třídy a pak při otestování stejného dějového úseku, který se však díky vlastnoručně pozměněným událostem odvíjel jinak. Autoři tím chtěli ukázat, jak důležitá budou všechna rozhodnutí ve hře, což se jim povedlo. Na příběh se klade opravdu velký důraz a ten zatím vypadá skvěle a propracovaně. Svět Star Wars tomu navíc dodává správný pocit velkoleposti a skvělé předváděčky zážitek jen umocnily (více v dojmech).

Mafia 2 - čeští tvůrci neváhali do Kolína přivézt novou misi, což se v tak krátkém rozestupu od E3 musí náležitě ocenit. Odehrávala se ve městě za podvečerního deště, čímž neměla daleko k Heavy Rain. V paměti utkvěla pěstními souboji, možnostmi svobodné volby při různém řešení situací (např. při bouračce s prostitutkou, nebo při vysvětlování zbraně v ruce policistovi - všímáte si, že tímto bodují všichni?), metodami schovávání se při pronásledování nebo podpálením garáže se zaparkovanými auty (více ve videu.

Command and Conquer 4 - snad finální uzavření celého příběhu, aneb jak to asi dopadne s GDI, NOD a osudem celé Země. Po skoro patnácti letech her z této série přijde zásadní změna budování základny. Jak nám bylo naživo ukázáno, celá báze se totiž tentokrát smrsknula do jednoho pohyblivého kolosu. Hra zaujala také rozdělením jednotek do jednotlivých tříd, podobně jako v titulu World in Conflict, kdy každá z nich má pouze část technologického stromu (více v dojmech).

Assassin's Creed II - vizuálně uchvacující ztvárnění renesanční Itálie a v případě letošního Gamescomu přímo pověstného města Florencie, zážitek z jinak v hrách dost zatuchlých katakomb a v neposlední řadě třeba zapojení poštovních holubů. Tahle hra bude hitem Vánoc, to je jasné už nyní (více v preview).

Na druhé straně pokračujeme s vyhlášením nejlepších her GamesComu podle celé sítě Eurogamer a s žebříčky jednotlivých národních verzí.

Comments