Forspoken s klamavou kampaní vydělalo méně než náhle se objevivší a levnější Hi-Fi Rush
Žebříček Steamu.
Označuje se to za názorný příklad moderního, pokrokového uvedení hry a staromódního myšlení.
Jedna hra se na trhu objevila náhle, zcela bez varování, a stala se mimořádně populární a prodávanou. Zatímco druhá hra měla roky trvající propagaci i marketingovou kampaň, která jistě nebyla levná, přesto pohořela a uživatelů na ni sesílají tzv. bomby v uživatelských recenzích na Metacritic, což tu už déle nebylo, aneb mnohé to muselo pořádně naštvat.
Ano, řeč je o Hi-Fi Rush (Bethesda / konzolová xboxová exkluzivita) vedle Forspoken (Square Enix / konzolová PS5 exkluzivita). A čerpá se z žebříčku tržeb na Steamu za minulý týden:
- Steam Deck
- Hogwarts Legacy
- Dead Space (již vydaná verze)
- Dead Space (předobjednávka)
- Red Dead Redemption 2
- Dead Space Deluxe (již vydaná verze)
- Dead Space Deluxe (předobjednávka)
- Hi-Fi Rush
- COD Modern Warfare II
- Hogwarts Legacy
Zatímco rytmická akce debutovala v TOP 10, parkúrová akce s magií se do hitparády nevešla.
Navíc první hra stojí jen rozumných 30 dolarů, zatímco ta druhá vysokou částku 70 dolarů, což se také mnohým nezamlouvá a odrazuje je to od koupě. Z toho vyplývá, na každou kopii dražšího Forspoken se muselo prodat několik kusů levnějšího Hi-Fi Rush.
Zajímavé na tom je i to, že Hi-Fi Rush je na Game Pass, ale i tak si lidé pořizují plnou verzi pro vlastnictví natrvalo.
Svou roli mohl tady sehrát i klamavý marketing od Square Enix. Ve spotu s přehledem ocenění totiž citují slova naprosto vytržená z kontextu. Například tam uvádí, že hra je překrásná, ale v textu recenze se přitom psalo, že "hra by měla být potenciál být překrásná".
Would very much like to know if the outlets quoted here approved the use of their quotes? Very good research @Derek_Lieu ! Watch the full video here https://t.co/aQsGvSEUVI pic.twitter.com/tS4b8HWzsc
— Nick Verge (@NicolasVerge) January 21, 2023