God of War III očima časopisu OPM

Ohlasy a pozitiva z první recenze.

Příchozí akční hit - hra God of War III, se před časem dočkal světově první recenze a to v britském Oficiálním PlayStation Magazínu. Hra zde dostala známku 9/10 a nyní je čas pro přiblížení, za co si God of War III uvedené hodnocení vlastně vysloužil.

Britský recenzent tu zmiňuje skutečně epický rozměr hry, který na vás dýchne už v úvodní scéně s titány. Třetí díl pak v tomto směru prý zahanbuje nejen předchozí dvě kapitoly, ale i současnou konkurenci jako Dante's Inferno či Darksiders.

Vysokého ocenění se dostalo vizuální stránce, úžasné grafice se spoustou pozoruhodných efektů a detailů, jako jsou póry na Kratově tváři či pot na jeho těle. Potěší zbrusu noví a hodně originální nepřátelé a level design, stejně jako občasné přestávky v soubojové fázi věnované puzzlům. Třebaže se jejich koncept v zásadě nijak nezměnil (aktivování pák a přepínačů), mají být promyšlenější než dřív a v kontextu příběhu a dění inteligentně pojaté.

V rámci bojování se nadějete známých prvků, komb a modelu vylepšování zbraní. Ovšem nové zbraně se prý tváří být mnohem efektivnější, než v minulosti, kde byly potřeba jenom pro určitý moment. Nejsou sice silnější, ale daleko užitečnější - proti určitým typům nepřátel. Např. Blades of Exile mají být vhodnou alternativou proti sokům, co se kryjí, nebo proti menším bossům. Naproti tomu nové duo bičoidních mečů vyrobené samotným Héfaistem, a schopné omráčit soupeře, se zase víc šikne proti větší skupině nepřátel.

Recenzentovi se dále zamlouvalo, že dostupné zbraně lze (vůbec poprvé v sérii ) volně vyměňovat i během prováděného komba, což značně navyšuje herní možnosti, resp. využitelné techniky a taktiku boje. Za zmínku stojí i nové mini hry - ukončovací techniky pro ten který střet. Sem patří mimo jiné brutální přidupnutí přerostlého škorpióna (o velikosti psa) s následným odtržením jeho ocasu. Ten je navíc možné, podle všeho, využít pro další boj, jako smrtící nástroj.

Hra má být zkrátka brilantní a od absolutní známky jí dělí pověstný kousíček, tvrzení, že z hlediska základní hratelnosti tady vstupujete do příliš dobře známých vod. Nicméně přesto má jít o mistrovské dílo, jak po stránce technického provedení, tak právě hratelnosti.

Na závěr snad jenom noticku, že včera připomenuté vydání hratelného, široké veřejnosti přístupného dema, by se podle některých zdrojů mohlo uskutečnit už příští týden, konkrétně 25.2. Samotná hra se chystá na evropský trh dne 19. března.